Шта обично урадите када се упаркирате? Уколико би се сваком возачу поставило ово питање, одговор би вероватно био исти: "Угасим аутомобил и изађем". Иако звучи као потпуно логичан след догађаја, ова навика возача представља велику претњу по "здравље" четвороточкаша, али о томе мало ко од власника возила размишља.
Због чега не треба одмах гасити аутомобил
Гашење аутомобила одмах по пристизању на жељену дестинацију је велика грешка, јер се током вожње турбопуњачи и мотор загревају и ту топлоту преносе на уље и друге компоненте система које су од виталног значаја. Температура може достићи веома високе вредности, а моменталним гашењем се процес циркулације врелог уља прекида. Овај поступак практично "закључава" топлоту унутар система, узрокујући такозвани термални стрес који изазива оштећења и превремено трошење делова.
Колико времена треба сачекати пре него што угасимо аутомобил
У идеалном случају, аутомобил би након паркирања требало оставили најмање неколико минута да ради ван брзине, у такозваном леру. На тај начин усијано уље ће имати довољно времена да проциркулише системом мотора и охлади се таман толико колико је потребно како се компоненте система не би оштетиле. Само овакво гашење аутомобила након вожње се сматра безбедним по возило и његове виталне елементе и доприноси дужем веку трајања возила.
Моменталним гашењем се не оштећује само аутомобил, већ уништава и уље
Осим што се моменталним гашењем аутомобила након паркирања могу оштетити моторни системи, ова навика возача негативно утиче и на квалитет моторног уља. Наиме, када се уље прегреје, а не охлади на прописан начин, оно са временом губи своје карактеристике, због чега се и његова улога у очувању "здравља" аутомобила смањује. Уље постаје мање вискозно и не штити мотор од хабања, што утиче и на век и на перформансе четвороточкаша у вожњи.