Спортски туризам - путовање из снова, али на утакмицу

Путујемо у градове, друге државе да бисмо бодрили кошаркашки тим, навијали за Новака Ђоковића или Ивану Шпановић. У тим ситуацијама, не само да ћемо да гледамо меч или такмичење уживо, што је несвакидашњи догађај, већ ћемо посетити и неке градске знаменитости, музеје, паркове. Спортски туризам није непознаница у доменима путовања, али све више узима маха, посебно после пандемије, кажу туристички стручњаци.

Спортски туризам се односи на то када појединци планирају своје путовање везано за одређене спортске догађаје. Обично их само гледају, али, у зависности од догађаја, могу бити и учесници.

"Неки од класичних примера су Олимпијске игре, трке Формуле 1 или Тур д Франс", рекла је Керолајн Адисон, туристички менаџер.

Овај вид путовања укључује одлазак у други град да бисмо гледали утакмицу у гостима омиљеног тима. Или можемо путовати да бисмо учествовали у маратону или тимском такмичењу.

"Спортски туризам се креће од омладинског спорта до професионалних лига. Исто важи и за факултетски и професионални спорт. Видимо да велики број навијача прати своје тимове широм земље и користе прилику да виде дестинацију у којој се догађај одвија", истиче је Нејт Хардести, генерални директор једног хотела.

Иако путовање на спортски догађај није потпуно нов феномен, чини се да је све више навијача жељно оваквих искустава након што су били приморани да остану код куће због пандемије.

"Људи годинама путују због спорта. Међутим, искуствени туризам је нагло скочио након короне", наглашава Хардести, а пише Хаф пост.

Које су предности ове врсте туризма

Стручњаци у домену туризма истичу да се људима допада енергија на оваквим догађајима, али и могућност да се повеже са људима који имају слична интересовања. Такође, спортски туризам нас одводи до узбудљивих дестинација које иначе не бисмо посетили.

"Путовање због кључног догађаја и прилике, допуњено другим локалним атракцијама, ствара догорочне успомоне и  свеобухватно искуство путовања", додала је Ники Глас, менаџерка хотела. Напоменула је да су многе државе уложиле напоре да уведу различите атракције и понуде око спортских догађаја како би навијачима пружили вишеструко искуство путовања.

Ови путници обучно имају тенденцију да остану на одредишту дуже од једног дана."Истражују град, посећују музеје, паркове. Спортски туристи користе све то", каже Ники.

Које су мане

Туристички зналци наглашавају да постоје изазови и тичу се гужви и саобраћаја: "Ова два фактора целокупно искуство путовања могу учинити мање пријатним", истиче Адисон.

Она је истакла да је важно да се унапред планира све како би се обезбедиле хотелске резервације, авионске карте и карте за спортске догађаје, јер је куповина карата, као и резервација соба у последњем моменту далеко неповољнија и скупља.

Ако планирате путовање засновано на спортском туризму, можда ћете се наћи у пренасељеним подручјима која нису увек опремљена да се носе са налетом људи. Можда ћете морати да уложите додатни напор да бисте добили аутентично локално искуство у временима када је толико туриста већ "преузело" дестинацију, скрећу нам пажњу стручњаци.