Откривено је да деца могу врло озбиљно да схватају позитивне, али и негативне гласине. Да би ово открили, научници су анализирали понашање око 100 дечака и девојчица од 7 година. Деци су показани видео снимци лутака, које су са њима "делиле" позитивне, неутралне или негативне трачеве о одређеним особама.
Негативни трачеви су укључивали да им се каже да је особа разбила или украла играчку вршњака, ударила некога или некога искључила из друштва/игре, а позитивни трачеви укључивали су да је особа делила играчке са другима, да је помогла вршњаку када је у невољи и да је помогла вршњаку да очисти собу, преноси "Дејли мејл".
Од деце је затим затражено да дају налепнице, то јест "награде" особама о којима су говориле лутке на снимку.
Анализа је открила да слушање позитивних трачева из само једног извора (једна лутка) није било довољно да утиче на то коме су дали налепнице, али да су позитивни трачеви које би добили од више извора (више лутака) јесте.
Међутим, само један негативан трач био је довољан да одлуче да тој особи не дају налепницу.
Захваљујући трачевима, појединци могу ефикасно да стичу информације о томе ко је добар или лош у њиховој друштвеној групи. Гласине су утицајне информације чак и за децу, али је важно да овде постоји опрез, јер се трачевима може манипулисати, објаснили су аутори студије.
Деца посебно могу бити жељна да поделе лажне или преувеличане трачеве, а и одрасли људи имају тенденцију да деле позитивне трачеве о пријатељу да би побољшали слику о њима, док ће радо да шире негативне трачеве о непријатељу како би нарушили његову репутацију.
С обзиром да су се деца ослањала на негативне трачеве, без обзира на број доушника, то може значити да је оговарање врло утицајно и да може децу да наведе да селективно комуницирају са другима на основу гласина које чују о њима.