Мултитаскинг - више послова истовремено доноси стрес и грешке

Мултитаскинг, похвална вештина међу запосленим светом, заправо не постоји, кажу научници и истичу да не можемо да радимо два посла у исто време подједнако квалитетно, јер то подразумева да ћемо више да се стресирамо, правимо грешке. Па шта онда да радимо кад на послу имамо 100 обавеза одједном?

Дошли смо на посао, скували кафу, полако крећемо у радни дан. Почели смо са првим видео позивом и док причамо, читамо мејл, а крајичком ока примећујемо да су нам стигле нове нотификације и аларм за подсећање на следећи састанак већ звони. У међувремену, колега пита како у табелама да попуни распоред за одмор, помажемо ми. Схватамо да већ у првом сату радимо 100 на сат и 100 послова. Шта оно сад треба да урадимо, питамо се и примећујемо да ни први задатак нисмо почели да радимо. Звучи познато, јел да?

"Наше истраживање показује да када прекинемо рад, потребно је 25 минута и 26 секунди да се вратимо на првобитну радну сферу или пројекат", каже др Глорија Марк, професорка информатике.

Мултитаскинг је способност коју многе компаније траже и хвале међу колегама. У огласима за посао се подразумева, али наука каже да од рада на више фронтова у исто време нема ништа: "Са изузетком неколико ретких појединаца, не постоји таква ствар као што је мултитаскинг. Осим ако један од задатака није аутоматски, као што је жвакање или ходање, не можете радити две ствари у исто време", каже др Глорија и додаје: "Не можете читати имејл и бити на видео састанку. Када се фокусирате на једну ствар, губите другу. Тада се брзо пребацује пажњу између задатака што је у корелацији са стресом".

Са обављањем више послова у исто време, крвни притисак расте, откуцаји срца се убрзавају и стрес показују негативне исходе, као што су умор, грешке и мања продуктивност, пише Си-Ен-Ен.

Не постоји начин да се особа потпуно одвоји од технологије у данашњем свету, па шта можемо да урадимо поводом тога?

"За постизање фокуса потребно је да водите рачуна о томе како користите технологију, што је застрашујуће ако узмете у обзир да просечан човек проведе најмање 10 сати дневно пред екранима", каже др. Стручњаци предлажу да апликације склонимо са радне површине, затим да оставимо телефон у торби или другој соби док нешто радимо, као и да направимо паузу:

"Ако нешто морате да прочитате више од једном или ако се речи једноставно не региструју, време је да се зауставите и прошетате", рекла је.

Ко је "заслужан" за ове ситуације

Докторка каже да крiвце можемо да потражимо у технологији, друштвеним мрежама, таблетима, телефонима, телевизији. Али, према њеном мишљењу главни кривац је имејл: "За мене је електорнска пошта вероватно најгора јер је постала симбол посла. Наше истраживање је открило директну корелацију између имејла и више стреса - у испитивању смо неким радницима укинули мејлове на једну радну недељу. Открили смо да су постали знатно мање под стресом и да су могли да се фокусирају знатно дуже", прича докторка.