Тактике којим вас онлајн продавци наведу да импулсивно купујете

Можда знате некога ко је "завистан" од онлајн куповине (а можда сте то и ви), али то не мора да значи да је та особа неодговорна, да не зна да се контролише и штеди, већ је можда само насела на неке од стратегија које продавци често користе да би побољшали свој бизнис. Да ли сте и ви "жртва" ових маркетиншких трикова?

Ако сте љубитељ онлајн куповине, вероватно вам је познат осећај узбуђења када пронађете добар производ, а још боље ако је тај производ на попусту или ако уз њега добијете још један повољан артикал. Међутим, ово је често управо оно што продавци желе - да вам куповину учине толико примамљивом, да једноставно не можете да одбијете.

Ово су неке од најчешћих стратегија које онлајн брендови користе:

Распродаје и попусти

Више од 80 одсто потрошача каже да је већа вероватноћа да ће купити нешто када имају купон или ако је наглашен попуст, подаци су истраживања из 2022. године.

Понуда попуста на куповину или бесплатну доставу за потрошњу преко одређеног износа, може помоћи трговцима да брже продају више артикала. Брендови такође често нуде попусте у замену да се пријавите за добијање е-поште од њих или ако се прикључите програму лојалности.

Ово омогућава компанијама да прикупе податке о вашим преференцама и куповним навикама, како би могле да нуде препоруке за производе и персонализоване понуде.

"Остао само још један производ!"

Натиписи који говоре да је остао мали број залиха одређеног производа стварају осећај одговорности: "Ако сада не купим, нестаће!"

Тако вас продавци често наведу да донесете брзу одлуку, уместо да застанете и поразмислите да ли вам је производ заиста потребан. Аналитичари наводе да ова стратегија често добро функционише за авио-компаније и хотеле (када се потрошачима, на пример, каже да је остала једна карта или соба).

Додатни производи и унакрсна продаја

Давање могућности потрошачима да унапреде седиште у авио-компанији или купе врхунски производ за мали проценат више од првобитне цене су још неки од начина на који трговци подстичу продају.

Остале стратегије укључују унакрсну продају (када се нуде сродни производи по сниженој цени, као што је торба за фотоапарат ако купите камеру) или груписање, где се нуди попуст ако купите више повезаних артикала, додао је он.

Подсетник да сте напунили онлајн корпу

Многи потрошачи претражују сајтове за е-трговину и додају производе у корпу за куповину, али не завршавају куповину, а неке анализе су показале да у 70 одсто случајева, купци напуштају сајт након убацивања производа у онлајн корпу.

Да би навели купце да се врате и заврше куповину, многи продавци шаљу поруке са подсетником за пуну корпу путем е-поште или текстуалне поруке, а показало се да ова стратегија повећава продају.

Како да избегнете ове замке

Лако је осећати се као да пропуштамо "супер понуду", па онда купимо превише ствари и потрошимо превише новца. Ако желите да то избегнете, подсетите се да трговци често користе наведене стратегије које су осмишљене да вас наведу да купујете импулсивно.

Стручњаци предлажу следеће савете за избегавање ових "замки":