Чему служи "N" режим код аутомобила са аутоматским мењачем
Многи сматрају да су возила са аутоматским мењачем једноставнија за сваки дан, нарочито у условима градске вожње која изискује доста кочења и поновног кретања. Такозвани аутоматици су посебно драги женама, које увек бирају практичност и удобност. Међутим, иако врло једноставни и са само две педале и три режима вожње, аутомобили са аутоматским мењачем неретко изазивају недоумице.
"D" је за вожњу, "R" - за рикверц, а чему служи "N"
Аутоматски мењач код савремених аутомобила има три режима: "D" који је активиран када је возило у покрету и током ког "аутоматик" сам пребацује из једне у другу брзину зависно од броја обртаја мотора, "R" који се користи када је потребно променити смер кретања аутомобила, и на крају крајева "N" за који многи возачи не знају чему служи, па га стога употребљавају и када не треба.
Да разрешимо дилему - "N" режим, односно такозвани лер се користи онда када је потребно да возило буде мобилно, али да се притом не користи снага његовог мотора за покретање. Другим речима, у овом режиму се точкови и даље могу окретати, али се аутомобил покреће снагом возила које се вуче или механизама попут оног који користе шлеп слчужбе или аутоперионице.
Да ли се аутомобил може возити у "N" режиму
Будући да се у "N" режиму аутоматског мењача точкови окрећу најнормалније (јер нису блокирани кочионим системом), многи возачи се током вожње низбрдо одлучују управо за њега, са жељом да уштеде мало горива. Међутим, аутомеханичари упозоравају да је ово велика грешка која може да угрози безбедност учесника у саобраћају, али и изазове најразличитије кварове на возилу.
Још једна грешка коју возачи често праве јесте пребацивање из "D" у "N" режим приликом чекања на семафору. Како се овај режим користи као прелазни, у периодима кратког стајања систем трансмисије доживљава превелико оптерећење због промене из једног у други модел, а заједно са њим и мотор. Ово такође може изазвати кварове, нарочито уколико се практикује свакодневно.