Свака већа авио-компанија "има" лажни профил на друштвеним мрежама, а мете су фрустрирани путници

Током лета чешће користимо авио превоз, тражимо повољније карте, проверене превознике како би наше путовање било што удобније. Ипак, у овој потрази, можемо да упаднемо у замку, јер је све више превараната који се јављају са лажних профила авио-копанија нудећи нам погодности, у замену да доставимо податке са платних картица. Компаније апелују на путнике да не остављају своје податке на мрежама и да комуницирају само са званичним налозима.

Авио-компаније упозоравају путнике на пораст превара у којима се лажни налози на друштвеним мрежама користе за представљање авио-компанија. Примера ради, примећени су лажни налози за сваку велику британску авио-компанију на платформи Икс (раније Твитер) и редовно се користе за превару купаца како би дали своје личне податке, истиче удружење потрошача Вич. 

Мете - фрустрирани путници

Лажне Икс налоге имају све веће авио-компанија, као што су British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic и Wizz Air, наводи удружење. Авио-компаније позивају купце да буду опрезни у погледу оваквих налога и да не деле личне податке на друштвеним мрежама.

Превара се често дешава када фрустрирани купац покуша да контактира авио-компанију да реши проблем. Тада, преваранти претражују друштвене медије, користећи ботове, врсту аутоматизованог софтвера, онда "ухвате" путника, затим одговарају на питање или жалбу, надајући се да путник неће приметити да се дописује са лажним налогом.

Откривено је да лажни налози често реагују брже од правих налога авио-компанија, а такође прекидају постојеће разговоре између путника и авио-компанија. 

Наведени су и сликовити примери, где је једном купцу карте на питање одговорено са два лажна налога. "Користили су скоро идентичан речник, извињавајући се због непријатности, наводећи да су већ проследили упит релевантном одељењу и захтевајући доступни Воцап број", појашњава се, а преноси Би-Би-Си.

Како изгледа тактика

Преваранти траже податке од купаца, тачније о њиховој кредитној картици. Нараво да за то имају развијену стратегију:

Ово су само неки од примера коју су пријављени удружењима за заштиту потрошача. 

Како уочити лажне Икс налоге

Пре него што ступимо у контакт са компанијом на друштвеним медијима, неопходно је да проверимо њену званичну веб страницу и да ли постоје везе до њених профила на друштвеним медијима. 

Авио-компаније никада неће тражити податке о нашој банци или картици преко друштвених мрежа, тако да је сваки захтев за финансијским подацима одмах "црвена заставица", наглашава се на сајту Вич. У случају да смо оставили неки лични податак, посебно онај који се односи на финансије, одмах контактирати банку и надлежне. 

Удружење Вич наглашава да је платформа Икс преспора за уклоњање оваквих налога. Са друге стране, из Икса саопштавају да налози лажних организације могу трајно бити суспендовани према "политици обмањујућих идентитета".