Одлагање непријатног разговора је можда још горе од самог разговора, али без обзира на то овој "тактици" прибегавамо када год нисмо спремни са се суочимо са својим и мислима нашег саговорника. Добра вест је да постоје одређени кораци који нам могу помоћи да се за њега припремимо.
Дефинишите циљ
Размислите шта је циљ непријатног разговора који желите да обавите и који исход очекујете након њега. Ово је можда и најтежи корак јер треба поставити циљ који је реалан и који можете поткрепити адекватним доказима уколико то буде потребно.
Преслишајте се наглас пре него што започнете разговор
Главни задатак јесте да јасно формилишете мисли које ћете касније изнети саговорнику и стекнете одређену дозу сигурности. Потрудите се да приликом овог преслишавања истакнете све важне "тачке дневног реда" и најупечатљивије примере, како се не би десило да се после разговора присећате шта сте све могли рећи.
Одаберите право време и место
Постарајте се да виђање организујете на некој неутралној територији, на месту где ћете се и ви и ваш саговорник осећати опуштено и где ћете имати потребну приватност. Такође, потрудите се да време одговара и једној и другој страни, како се не би десило да неко од вас константно гледа на сат.
Размишљајте позитивно
Ма колико разговор био непријатан, потрудите се да у договорено време дођете што позитивније настројени јер се у супротном може десити да саговорник разговор доживи као напад. Покушајте да пронађете и неке заједничке особине или ставове и искористите то као увод у даљу конверзацију.
Јасно изнесите свој став
"Увијање у украсни папир" је много једноставније него рећи како заиста ствари стоје, али то не води ничему. Уместо тога јасно и концизно изнесите све што вам је на уму и појасните како сте дошли до тих закључака, јер чак иако саговорник зна шта вам је на памети, врло вероватно му недостаје неколико "коцкица" да сложи потпуну слику о ситуацији која је предмет разговора.
Дајте до знања да сте разумели свог саговорника
Након што завршите излагање, дајте простора саговорнику да изнесе своје мишљење на ту тему. Можда проблем никада није ни постојао, него сте на основу другачијег виђења ствари заправо сами створили такву перцепцију. Или ви, или ваш саговорник. Уколико обе стране буду потпуно отворене, већа је вероватноћа да ће се неспоразум решити и сви бити задовољни.
Предложите доношење заједничког решења
Пошто је свака страна изнела свој став, упитајте саговорника шта би за њега било најоптималније решење. Можда ће се оно разликовати од ваше визије, али ће вам дати усмерење и помоћи да разумете шта је потребно другој страни како би се проблем превазишао.
Направите кратак резиме разговора
На крају, најважнији корак јесте да резимирате разговор. Тако ћете бити сигурни да сте и ви и ваш саговорник на исти начин разумели шта је потребно да би се непријатност превазишла. То ће сигурно изискивати труд обе стране, али ћете барем у будућности имати мање разилажења у комуникацији.