Занимање пилота има много предности, али - има и једну "ману", која се, истина, односи само на мушкарце. Већина авио-компанија има стриктно правило које каже да пилоти не смеју да имају браду када су на послу, односно да у кокпит авиона морају ући свеже обријани. Због чега је то тако? Одговор је повезан са безбедносним мерама.
"Како маске са кисеоником не би изгубиле своју функционалност, авио-компаније су осмислиле правило да пилоти увек морају бити глатко обријани на летовима", појаснили су представници Федералне Авијатичке Администрације.
Како су повезани брада и безбедност у авиону
Пилоти су на лету одговорни за све путнике и чланове посаде, па је самим тим и њихова способност за несметан рад и безбедност нешто што се ни на који начин не сме доводити у питање. Али, како брада може утицати на ово? Одговор је директно, јер у случају неке ванредне ситуације маска са кисеоником мора савршено да налегне на њихово лице.
Када је оно обријано, то није тешко, али када није, брада може створити проблем и онемогућити потпуно пријањање онемогућава, што може довести живот пилота и свих осталих људи у авиону у ризик, појаснио је службеник Федералне Авијатичке Администрације (ФАА) у интервјуу за портал Thrillist, а пренео Њујорк Пост.
Правило да пилоти не смеју имати браду није новитет
Ово необично правило није новијег датума, већ је осмишљено крајем 20. века, а тачније 1987. године. Пре него што је уопште и постављено, научници су спровели детаљну студију о утицају браде на делотворност маске са кисеоником, при чему се испоставило да брада не само да онемогућава потпуно приањање маске, већ и продужава време које је пилотима потребно да је правилно ставе.
Резултати су показали да је губитак кисеоника који се пушта кроз маску био између 16 и 67 процената код пилота који су имали браду, што би у екстремној ситуацији могло угрозити њихов и живот путника и летачког особља који се налазе у авиону. Наравно, када су ван дужности, пилоти могу да носе браду, јер тада нису одговорни за животе свих људи на лету.