Магазин

Самопослуге у другим земљама су главна туристичка атракција за младе

Када организујете пут, радујете се плажи, ресторанима, музејима и бројим туристичким атракцијама које ваша дестинација може да понуди. Али да ли сте некада били узбуђени да одете у прехрамбену продавницу када путујете? Можда звучи необично, али ова активност је једна од најзабавнијих за младе путнике.
Самопослуге у другим земљама су главна туристичка атракција за младе© Freepik/prostooleh

Сигурно ћете барем једном свратити до маркета док сте на путовању и можда нећете много размишљати о томе: Дошли сте да узмете шта вам треба и то је то. Ипак, не мисле баш сви овако - штавише, многим младим путницима је одлазак у самопослугу омиљени део одмора!

Зашто је ова наизглед обична активност некима толико занимљива? Према младим корисницима друштвених мрежа, самопослуга је савршена комбинација упознавања културе земље у којој се налазе, као и сјајна прилика за куповину сувенира.

Посете самопослугама многи виде као приближавање месту на коме се налазе, јер пружају реалнију слику о свакодневним навикама становништва.

"Све је ново, свеже, другачије. Волим да видим шта је популарно у другим земљама и шта други људи воле да конзумирају. Кад сам на мору, интересантно ми је да посматрам које намирнице људи носе на плажу - мислим да нешто једноставно, попут сампослуге, пружа увид у културу народа, као да доживљавам њихов "свакодневни режим", барем накратко," објашњава Јана (26) за РТ Балкан.

Важно је напоменути да се ово не односи на маркете који су намењени странцима, већ је више реч о мањим маркетима и пијацама које углавном посећују локални становници.

"Када сам у страној земљи и одлазим у самопослугу, њихову свакодневницу могу да поредим са мојим животом у сопственом граду. На пример, ако је велики избор поврћа већ исецкан и спакован, спреман за продају у другим земљама, помислићу како то њима олакшава бројне послове и штеди време", говори за РТ Балкан Сара (27).

"Можда нека места имају већи избор производа, што опет пружа увид у другачији живот... На пример, ако негде видим да је паштета од лососа врло популарна и да није скупа као што би можда била у мом граду, то ми говори да људи у земљи коју посећујем чешће једу рибу, да то није неуобичајено. Можда то значи да је квалитетна и да ћу је наручити следећи пут када одем у ресторан," додаје Сара.

Други млади путници додају да, ако знају да је одређена земља позната по неком пићу или слаткишу, радо ће покушати да га пронађу у самопослугама.

Ово је сјајна опција за сувенире - уместо магнета, шоље, мајице или фигурица, који многима "скупљају прашину", поклањање јединствених посластица из друге земље које се не могу набавити скоро нигде друго је за многе бољи избор. Овако и други могу "окусити" место на коме сте били.

У последње време има и оних на друштвеним мрежама који чак признају да су одређена путовања планирали према храни и пићу које могу набавити и самопослугама те земље.

Иако не морате да планирате путовања искључиво у односу на продавнице хране које дестинација на коју идете има, следећи пут када сте у иностранству, можете да издвојите време да истражите локалне маркете и пијаце. Можда ћете пронаћи производе којих нема у мегамаркетима, већ нешто аутентично и јединствено по чему ћете радо памтити путовање.

 

image