Москва одобрила: Казахстан испоручује нафту Немачкој

Русија неће спречити извоз 1,2 милиона тона казахстанске нафте у Немачку, поручио је данас казахстански Министар енергетике
Москва одобрила: Казахстан испоручује нафту Немачкојwww.globallookpress.com © Annette Riedl

Казахстански Министар енергетике Болат Акчулаков потврдио је данас да је Русија подржала испоруку казахстанске нафте у Немачку путем гасовода "Дружба".

Крајем прошле године, руска компанија "Трансњефт" добила је од "Казтрансојла" захтев према којем би 1,2 милиона тоне казахстанске нафте која се транспортује руским делом нафтовода "Дружба" требало да буде преусмерена и испоручена Немачкој.

Захтев је уследио након што су власти у Берлину у септембру прошле године  затражиле од Астане да им омогући додатну нафту, са чијим се дефицитом Немачка тренутно бори услед санкција против Москве.

Како је енергетска криза последица ових санкционих мера, званичници Астане чекали су одобрење московских колега.

Заменик руског премијера Александар Новак усмено је потврдио да Москва неће спречити извоз казахстанске нафте, рекао је данас Акчулаков.

"Чекали смо званичну потврду наших колега из Русије у вези са транспортом наше нафте кроз територију Руске Федерације. Добили смо усмену потврду", изјавио је министар, додајући да Астана не очекује да ће у будућности имати било какве проблеме са Русијом по овом питању, јер их никада није ни било када су у питању енергетски споразуми.

Ако све буде текло по плану, званични Берлин би у првом кварталу ове године требало да добије 300 хиљада тона нафте. Нафта ће бити испоручена рафинерији у граду Швету. 

Нафта која ће се од ове године транспортовати у Немачку представља део нафте која се већ испоручује у Уст Лугу, иначе луку у Лењинградској области Русије. Казахстан тренутно у овом правцу испоручује око 10 милиона тона нафте.

Нафтовод "Дружба" највећи је нафтовод на свету и основно је средство путем којег Руска Федерација извози своју нафту. Москва га још увек користи за транспорт овог енергента у Европу, тако да он стиже у Чешку, Словачку и Мађарску кроз Украјину.

Изграђен је шездесетих година прошлог века за време совјетских власти, а у његовој изградњи учествовале су и тадашње власти Пољске Народне Републике (данас Пољска), Чехословачке Социјалистичке Републике (данас су то Чешка и Словачка), Источне Немачке и Мађарске Народне Републике (данас Мађарска).