Гвен Стефани изјавила да је Јапанка

Ова интересантна и можда мало чудна изјава, је део одговора Гвен Стефани док је описивала своје утиске и шта је научила од реакције публике на њен стил инспирисан Јапаном.
Кроз три деценије дугу поп каријеру, ова певачица је била прави камелеон, мењајући многе стилове облачења за сваку нову еру албума. Када је започела соло каријеру након што је била фронтмен бенда ''Но даут" (''No Doubt''), њен имиџ се променио а главни извор инспирације је била јапанска Харађуку субкултура.
У интервјуу за ''Алур'' који се осврће на ову еру, Стефани брани своје креативне изборе, због којих је често оптужена за апропријацију туђе културе. Објаснила је њену везу са Јапаном преко оца, који је радио у ''Јамахи'' и често путовао тамо због посла и изјавила је да је на тај начин култура утицала на њу. Када је коначно могла да путује и сама види Харађуку дистрикт у Токију, осетила се као да је Јапанка. Ову реченицу је наводно поновила више пута током интервјуа.
Харађуку стил су развили млади људи у истоименом дистрикту у Токију током раних осамдесетих и њени главни аспекти су креативност, ексцентричност и јединствено уклапање мотива, боја и других култура у једно. Стефани је увела ову естетику на мејнстрим сцену 2004. године, када је избацила албум ''Л.Е.М.Б. (Love Angel Music Baby)''. Кроз спотове и турнеју су је пратиле четири јапанске плесачице и по њима је такође креирала веома успешну линију парфема.

Додала је да не разуме зашто је људи критикују, када је само велики љубитељ јапанске моде и културе и то је желела да подели кроз свој рад. Сматра да је ово начин повезивања људи у свету.
Ипак, ова изјава поп диве изазвала је бурне реакције на друштвеним мрежама:
''Волела бих да се њена љубав за нашу земљу види када смо жртве ксенофобије и злочина мржње, уместо наметање стереотипа. Има велику платформу, може је много боље искористити.''
''Плесачице је користила само као аксесоаре.''
''Белкиње увек воле да узимају туђу културу и одбијају да спомињу колико је штетно за праве припаднике тих народа. Она само узима шта жели.''
Многи се буне да је Гвен само користила туђу културу зарад профита, као и да има одређену одговорност када је у питању едуковање публике о присвајању и инспирацији других стилова.
Корисници са друге стране аргумента сматрају да је толико критика бесмислено.
''Радо бих је усвојила као Јапанку! Из Јапана сам и не видим проблем са овим. Волим њену музику и стил, људи су превише осетљиви данас.''
''Ми заправо волимо када је неко инспирисан нашом културом, тако да не разумем зашто су сви увређени.''
''Ово је баш лоше схваћено. Јапанцима је заиста свеједно, делује да већина оних који видео проблем су бели Американци!''
Многи додају да тренутно постоји много више забрињавајућих и важних тема у свету, које заслужују овакву пажњу.