Магазин

Корак ''уназад'' ка носталгији - Зашто је добро када познати бренд врати старински лого

Јавност је одушевљена одлуком новог креативног директора модне куће ''Барбери'', да врати стари лого, што може бити први знак постепеног нестанка типичног минимализма у маркетингу широм света.
Корак ''уназад'' ка носталгији - Зашто је добро када познати бренд врати старински логоGetty © WPA Pool

Велика тема на друштвеним мрежама ове недеље је модна кућа Барбери. Све старе објаве са Инстаграм странице су биле избрисане и замењене рекламама за најновију кампању. Поред познатих лица британске културе и талента, пажњу јавности је највише привукао нови, то јест стари, лого бренда.

Лого витеза на коњу је први пут представљен 1901. године. Од тада, био је коришћен у три варијације, све до 2018. године, када је заштитни знак бренда постао минималистички логотип имена. Нови креативни директор Данијел Ли је одлучио да врати време уназад и представи благо измењену верзију првобитног изгледа витеза, сада у плавој боји и са елегантним фонтом.

Постоји разлог зашто је овакав потез потенцијално добра вест за свет моде и маркетинга. У протеклих неколико година, најпознатије фирме на свету су се масовно окренуле ка минималном и прочишћеном дизајну. Тренд су започеле велике технолошке компаније, али се проширио и у креативне индустрије. Убрзо, скоро сви заштитни знакови најпознатијих брендови света су почели да ''личе'' једни на друге, јер је на врху тренда био једноставан и лако препознатљив дизајн. Један од важних фактора је било спречавање преоптерећења за посматрача. Многе компаније су одлучиле да уклоне ''неупотребљиве'' информације из заштитних знакова, како би се истицале основне боје, име, па самим тим и суштина бренда. 

Међутим, многи купци и креативци се годинама гласно буне против ''стерилног'' минимализма, али трендови у графичком дизајну се не мењају толико брзо колико, на пример, модни. Због тога може проћи више година или чак деценија у којима се вреднује један одређен изглед. 

Ипак, реакције јавности на нову креативну одлуку бренда Барбери открива да су људи веома позитивно прихватили враћање оригиналног изгледа знака. Многи сматрају да прочишћен дизајн боље пристаје технолошким компанијама, апликацијама и сл., док креативне индустрије треба да имају више слободе.

Такође, многи додају да компаније или брендови који постоје деценијама и имају одређену историју могу користити старински лого и очувати дух и првобитни шарм бренда. С обзиром да светске трендове тренутно највише покреће носталгија, повратак у прошлост може бити прави кључ за успешну рекламу и визуелни идентитет бизниса.

image