Свет

Ко је крив за највећу бруку Краљевске морнарице? Британија покренула истрагу због "Принца од Велса"

Дефекнтни носач авиона, сестрински брод "Краљице Елизабете" има проблеме са погонским вратилима због којих влада истражује одговорност компанија "Тејлс" и "Конгсберг"
Ко је крив за највећу бруку Краљевске морнарице? Британија покренула истрагу због "Принца од Велса"Getty © Photo by Jeff J Mitchell/Getty Images

Британска Краљевска моранарица тражи кривца за своју највећу бруку, носач авиона "Принц од Велса" који је до сад више времена провео на поправкама него на мору, па зато истражује одговорност француског војног произвођача "Тејлс" и његовог норвешког подизвођача "Конгсберг".

Државни секретар у министарству одбране Баронеса Голди потврдила је, а пренео "Тајмс", да је то министарство започело истрагу о томе ко ће сносити "трошкове поправке и одговорност за плаћање" за "националну срамоту".

Јер, сестрински брод брода "Краљица Елизабета" вредан 3,2 милијарде фунти који су углавном у Великој Британији изградили "БАЕ Системс", "Бабкок" и "Тејлс", заглављен је у шкотском бродоградилишту због неисправних погонских система.

"Принц од Велса" званично је постао део британске морнарице тек пре три године,  а онда се већ у августу покварио недалеко од обала јужне Енглеске. Према десетогодишњем уговору о одржавању, за поправке је задужен "Бабкок",  члан алијансе индустријских компанија задужених за изградњу и интеграцију Принца од Велса и његовог сестринског носача "Краљице Елизабете".

Како "Тајмс" наводи, подразумева се да за све проблеме овог носача авиона солидарно одговара цео савез, али да су у фокусу због проблема са погонским вратилима сада "Тејлс" и "Конгсберг". Погонско вратило, иначе је је интегрална механичка компонента на пловилу, слична погонском вратилу у аутомобилу, која преноси снагу са мотора на пропелере.

Прва компанија је међутим само изјавила да је поносна јер је чланица алијансе, али, исто као и друга није желела да коментарише конкретну ситуацију, односно дефектног "Принца од Велса".

На питање да ли ће сносити одговорност и трошкове, и "Бабкок" и "БАЕ" су рекли да је то питање за Министарство одбране.

А „Тајмсови“ извори тврде да је квар на погону проблем за који би требало да одговара "Тејлс".

Истраге о узроку свих фалинки на ганц новом носачу авиона тек треба да буду завршене, али саговорници "Тајмса" наводе да су лучка окна у потпуности тестирана током изградње брода, али и касније, а да тада нису идентификовани никакви проблеми.

image