Магазин

"Тифани плава" - Како је јувелирска кућа добила ауторска права на боју

Бренд накита је данас најпрепознатљивији по упадљивој тиркизној нијанси која се појављује у кампањама, на различитим производима, кутијама... Боја је данас синоним за јувелирску кућу "Тифани", али зашто је баш она одабрана, поред толико различитих опција?
"Тифани плава" - Како је јувелирска кућа добила ауторска права на бојуGetty © Matthew Peyton

Сваки бренд има свој визуелни идентитет, који укључује изглед логотипа, главне боје, слоган...Осим сребрног накита по коме је веома познат, бренд "Тифани" директно асоцира на јарку, тиркизну боју која личи на драго камење или вибрантну боју мора.

Оснивач куће, јувелир Чарлс Луис Тифани, никада није открио како је заиста дошао на идеју примене ове боје. Многи верују да је разлог била велика популарност драгог камена тиркиза, који је био велики хит међу члановима високог друштва у 19. веку. Камен је толико био тражен, да су младенци на викторијанским венчањима у елитним круговима гостима поклањали брошеве од тиркиза у облику гугутке.

Други разлог је везан за познату даму, то јест последњу француску царицу. Жена Наполеона III, Евгенија од Француске, имала је велики модни утицај у годинама када је Тифани започео бренд. Била је нешто попут тадашњег инфлуенсера а њене хаљине, аксесоари и стил су диктирали трендове.

Када је угледао њен портет на коме носи упадљиву тиркизну боју, био је одушевљен и веровао да ће нијанса постати вољена од стране јавности. Тада је одлучио да је примењује у визуелном идентитету свог бренда. Убрзо су кутије, аксесоари и платна коришћена за чување производа добиле тиркизни преображај.

Осим самог накита и тикркизне кутије, у којима се испоручивао и паковао, су постале подједнако упечатљив статусни симбол, што доказује чланак из новина Њујорк Сан (New York Sun) 1906. године:

"Чарлс Луис Тифани има једну ствар у магацину која не може да се откупи, без обзира на количину понуђеног новца - он ће је поклонити. То је једна од његових кутија. Главно правило бренда је јасно, а то је да кутија никада не може напустити радњу, осим ако се у њој не налази артикал купљен у њој."

Наведено правило се практикује и данас. Компанија је добила ауторска права на тиркизну боју 1998. године, а 2001. године је Пантон систем боја официјално преименовао нијансу у "Тифани плаву", то јест "1837 плаву", према години у којој је јувелирска кућа основана. Данас је довољно видети тиркизни детаљ и помислити на светски познати јувелирски бренд, који је овековечио ову вибрантну боју кроз бројне кампање и филмове.

image