Свет

Tренутак истине за америчко образовање

Ђаци у Америци показали забрињавајуће неуспехе на националном образовном испиту
Tренутак истине за америчко образовање© unsplash

Амерички ђаци у већини држава и у готово свим демографским групама су показали забрињавајуће неуспехе и у математици и читању, пише Њујорк тајмс поводом резултата националног испита објављених у понедељак. Поражавајући резултати ђака се сматрају коначним доказом утицаја пандемије на образовање милиона школараца.

Како преноси "Њујорк тајмс", резултати у математици су били посебно забрињавајући и представљају "најстрмији пад икада забележен у Националној процени образовног напретка".

Oва процена позната је и као "извештај нације" а тестира знање широког узорка ученика четвртог и осмог разреда и датира из раних 1990-их.

"Желим да будем врло јасан: резултати у данашњем извештају нације су ужасни и неприхватљиви", рекао је Мигел Кардона, секретар за образовање. "Ово је тренутак истине за образовање. Како ћемо одговорити на ово, зависиће не само од нашег опоравка, већ и од положаја наше државе у свету."

Резултати из математике су пали у скоро свакој савезној држави, а резултати испита из читања у више од половине њих, чиме је настављен тренд пада који је почео чак и пре пандемије.

Ниједна држава није показала значајно побољшање у читању, а само је сваки трећи ученик "испунио стандарде знања", ознаку која, како пише "Нјујорк тајмс", значи да су "ученици на путу за будући успех".

Најлошије резултате на испитима после пандемије показали су ученици из економски најугроженијих породица, афроамерички и латиноамерички ученици.

Како пише "Нјујорк тајмс", извештај "поставља значајно питање о томе куда иде Америка", а пандемија је "разоткрила дубоке и забрињавајуће неједнакости које доминирају многим аспектима америчког живота - посебно у образовању".

"Морамо да урадимо нешто како бисмо боље усмерили своје ресурсе на оне студенте који су историјски били скрајнути", рекла је Дениз Форте, привремена извршна директорка америчког Образовног фонда.

Суморни резултати тестова би непосредно пред изборе за Конгрес могли бити искоришћени као повод за поновно покретање јавне дебате о томе колико су дуго школе морале бити затворене, закључује "Нјујорк тајмс".

image