Реч 2022. године - "гоблин режим", као последица корона вируса и карантина
Како објашњава Оксфордски речник, овај појам користи се за људе којима су лењост и аљкавост, као и потпуни несклад са друштвеним нормама постали стил живота, и који, иако је ера "локдаун"-а завршена, не намеравају да се враћају нормалном животном ритму. Овај жаргонски израз постао је популаран ове године, а описује стање када неко не жели ништа да ради већ жели да проведе дан у пиџами у кревету и гледа серије и филмове са изговором: "ја сам у режиму гоблина" или "идем у режим гоблина".
"Гоблин режим заиста говори о времену у коме живимо, и то је заиста израз који је обележио 2022. годину. Људи другачије гледају на друштвене норме, одбацују постојеће и прихватају нове" изјавио је Бен Зимер, амерички лингвиста током најаве за овогодишњи избор за реч године.
The ‘goblin community’ has spoken! We’re pleased to announce goblin mode as the #OxfordWOTY 2022. Read more about this year’s winning choice here #TeamGoblinMode: https://t.co/NmC2UYau3Upic.twitter.com/yqQ9eIlIeQ
— Oxford University Press (@OxUniPress) December 5, 2022
Иако је први пут ова реч употребљена пре пуних 13 година у једном твиту, све до почетка 2022. године овај појам био је потпуно неупотребљиван, да би, услед мера ограничења проузрокованих пандемијом Kовид - 19, он почео да добија на популарности.
"С обзиром на годину коју смо преживели, "гоблин режим" резонује са свима нама који се у овом тренутку осећамо мало преоптерећено" изјавио је председник "Оксворд Ленгвиџис" ("Oxford Languages") и творац Оксфордског речника, Каспер Гретвохл. "Олакшање је признати да нисмо увек идеални, а ни онакви какви се представљамо на друштвеним мрежама попут Инстаграма и ТикТок-а. Експанзија друштвених мрежа попут "БиРиал" ("BeReal"), на којима корисници деле своје слике без филтера уживајући у прихватању свог унутрашњег гоблина говори нам да ће овај концепт вероватно остати".
На другом месту нашао се термин "метаверзум" који описује окружење виртуелне реалности у коме корисници комуницирају са аватарима, а који се практично није ни користио до краја 2021. године. Ипак, због учестале употребе овог термина који је током 2022. године коришћен чак четири пута више, заслужено се нашао на другом месту.
Треће место додељено је хаштагу "IStandWith" који се најчешће користи у контексту подршке и изражавања солидарности са одређеном групом или неким циљем.