
"Дан увече" o вези Пентагона, ЦИА и Холивуда: Шта спаја "Топ ган" и Иран
Како америчка спољна политика из холивудских филмова постаје реалност? Иако су будаласти, треба их схватити озбиљно: непогрешиво препознају и идентификују америчке непријатеље, предвиђају и велике ратове. О тајној вези ЦИА и Холивуда или како обичан сценарио за филм постаје званичан наратив у емисији "Дан увече" на РТ Балкан говорили су Стеван Гајић из Института за европске студије и Игор Ивановић, писац и публициста.
Холивудска филмска индустрија служи као инструмент меке силе, често и предвиђа и најављује будуће геополитичке догађаје.
Постоје докази да Пентагон и ЦИА одобравају и прекрајају филмске сценарије, врло често налази се у званичним документима да финансирају одређене филмове.
Гајић је истакао да Холивуд има историју сарадње са Пентагоном и ЦИА и оно што највише говори о томе у овим ратним околностима је наставак филма "Топ ган" који се бавио бомбардовањем нуклеарних постројења.
Ивановић је навео да када је реч о културној политици у САД је она део званичне политике.

Истакао је да постоје везе између холивудске индустрије и обавештајних служби, и да крај сваког филма мора да прође неки вид цензуре.
Гајић је објаснио да зло има такву природу: оно увек мора да се покаже и пристанак на зло мора да буде добровољан.
"У том смислу, често видимо у култури најаве неких догађаја. То није увек свесно, али су увек уметност и фудбал показатељи пулса одређеног друштва", истакао је Гајић и додао да бисмо увек кроз културу могли да видимо какво је неко време.
Истакао је да циљ није био у Ирану спречити нуклеарни програм, већ промена режима и да је то председник Израела и рекао.
Ивановић је истакао да Холивуд има праксу "периферне предикције" догађаја.
Гајић је рекао да је кренуо расцеп у МАГА покрету, да је то везано за популарну културу, а додаје да је једно био Холивуд некада, а друго је данас, на згаришту Лос Анђелеса.
"Холивуд не може да сакрије да САД и Запад немају политички концензус који су имали", рекао је Гајић.
Ивановић је рекао да се не мења осећај моћи, а када је реч о народима попут нас, мала разлика у администрацијама може бити кобна.
"Суштинска компонента америчке спољне политике је била улазак у сибирска богатства и распарчавање Русије", казао је Ивановић.
Серијал филмова о Џејмс Бонду, навео је, једна је врста показне вежбе, као и да опстаје неколико деценија, а интересовање не јењава. Истиче да је јако битно ко је био Џејмс Бонд и да то постаје део култа у Великој Британији.
Гајић наводи да смо у Холивуду добили запажено место међу негативцима.
Истакао је да је Раде Шербеџија, због акцента, глумио и у филму "У земљи крви и меда" Анђелине Џоли, али да је играо и друге стереотипне улоге.
"Непријатељ је онај који одређује врло често нечији идентитет", казао је Гајић.
Говорећи о томе како је Рус у холивудском филму преживео као негативац, Ивановић је рекао да се ради о геополитичком вектору.
"У политици мора да постоји континуитет", истакао је.
Гајић оцењује да Руси никада нису излазили из фокуса, посебно у неким филмова Б категорије, али су постојали периоди када се нагло стереотип мењао.


