Посебна одећа и други облици угњетавања, коришћени су за дискриминацију, сегрегацију и понижавање кроз историју много пута, а данас у 21. веку Међународни олимпијски комитет и спортске федерације користе исте методе против Руса и Белоруса, указује портаролка руског Министарства спољних послова Марија Захарова.
То није неприхватљиво само са становишта међународног права, то је неморално са становишта хуманизма и једноставно – сваког нормалног човека, додала је.
"У Британији у 19. веку то су били староседеоци колонија, у Немачкој 30-их и 40-их година - Јевреји и Цигани, у САД у 20. веку – 'обојени'. А у 21. веку, Руси и Белоруси", наводи Захарова.
Дискриминаторски захтеви Међународне гимнастичке федерације за спортисте Русије и Белорусије, које је Савез објавио на свом сајту пре пет дана, садрже понижавајуће захтевe који се тичу забране химне, заставе и грба Русије и Белорусије, и ношења униформи прецизно дефинисаних "нездравим детаљима", наводи она.
"Варате се ако мислите да су употребу радне одеће и униформе за вршење принудне расне сегрегације између људи различитих националности и држављанства измислили спортски званичници из Лозане у новембру ове године", каже Захарова.
Чак ни жуте Давидове звезде и разнобојни троуглови у концентрационим логорима Хитлерове Немачке нису првенци у овој дискриминаторској пракси, премда све подсећа на то, додаје Захарова.
Историја опомиње
Још у 19. веку, Британско царство је шило различите војне униформе за белце и црнце у својим пуковима, што, како је рекла, није имало никакво војно значење, само друштвено.
Да би разликовали "беле" од "црних" током Првог светског рата, много након укидања ропства у САД, црним америчким војницима су њихови бели команданти давали униформе из старих дана грађанског рата, подсећа Захарова. Како је навела, 40-их година су поклоници Кју-клукс клана често издвајали црнце и Латиноамериканце по такозваним зут оделима - посебним костимима које белци нису носили и неретко их у групама дочекивали и тукли пендрецима.
Током сегрегације у Сједињеним Државама, "бели аутобуси", "беле школе" и "беле болнице", у којима су медицинске сестре носиле "своје" униформе, постојала је и посебна одећа за белце и за црнце, додаје.
"Борили су се за право црнаца да носе пословна одела 'белих угледних хришћана' још 60-их година. У продавницама су црнкињама бранили да купују 'хаљине за беле жене'", подсећа Захарова.
Према њеним речима, црна популација се и данас бори за своја права у питању изгледа у САД.