Успон руске аутомобилске индустрије: Која су то кола боља од "аурус сената"?

Производња аутомобила на електрични погон, повратак старих и појава нових произвођача само су неки од наговештаја јачања руске аутомобилске индустрије

Практично истовремено, доспеле су у јавност вести о унапређеном борбеном авиону  Су-57М, тенку Т-90, лимузини "аурус сенат" и потпуно новом путничком авиону МС-21. И док је развој војне индустрије очекиван у време сукоба који има све карактеристике светског, редизајнирање једног путничког аутмобила је изненађење, јер и није било неопходно.

Западне силе су предвиђале да ће под притиском санкција уследити потпуни и брзи крах Русије, али десило се управо супротно. Обим производње и трговине непрестано расте. Русија је једна од ретких држава, која има суфицит у трговинској размени са Кином, а незапосленост је рекордно ниска и креће се око три одсто.

Као један од разлога успеха, наводи се систем образовања. Русија има процентуално посматрано, највише грађана са високим образовањем на свету. Сваке године, звање инжењера стекне 454.000 Руса, по чему су први на свету, а у САД до исте титуле стигне 237.000 Американаца. Руси се ослањају на своје снаге, док је сваки други доктор наука у САД, имигрант.

Вилијам Енгдал је изјавио да у току студирања, студенти у Русији стекну четири пута више знања из математичке анализе, него њихове колеге у САД. Некадашњи конструктор ракетних мотора, Валентин Глушко је говорио: "Ко научи математичку анализу, може да се бави свим гранама технике и физике".

И прозападно оријентисани Срби, своја знања стицали су из руских збирки задатака из математике и физике. Демидович је аутор посебно цењене збирке из математике, а Сахаров из физике. И то је одговор, шта имамо руско у кући, између осталог.

Шта је све промењено при редизајнирању "Аурус сената"?

"Аурус сенат" је редизајниран после само шест година. Службени аутомобил председника Италије - "Масерати кватропорте ГТС" је практично непромењен од 2013. године, а службени аутомобил јапанског цара, "Тојота сенчери", заснована је на "Лексусу ЛС600Х" који је представљен још 2007. године.

Унапређени "аурус сенат" има нови систем директног убризгавања бензина у цилиндар под притиском од 350 бара, самим тим побољшана је ефикасност за 1,4 одсто, а добијени су и бржи одзиви на команде гаса за десетинку.

"Мерцедес" је 2019. године прекинуо даљи развој својих бензинских мотора и задржао је систем убризгавања под притиском од 200 бара, јер би увођење новог, повећало цену за 1.200 евра по возилу. "Аурусов" мотор је ефикаснији од најбољих западних, а и нови мотор "Сухојевог" Су-57М има бољи однос потиска и масе за осам одсто, него мотор америчког авиона Ф-35.

Тренутно највише пажње привлаче информативно-забавни системи. "Аурус сенат" је добио нови и већи централни екран, а уместо класичне ручице мењача, сада су ту дугмад, чијим притискањем се издају команде. Рад контролише рачунар и веза је електронска, а не механичка.

У задњем делу возила налази се таблет преко ког се такође могу издавати команде свим системима возила. Клима-аутоматик је тиши и ефикаснији, а побољшана је и звучна изолација. Ниво буке при 100 км/ч је 50 децибела.

Диодни, "матрикс" фарови имају домет од 600 метара, а диоде су и у задњим светлосним групама. Основни подаци су непромењени - мотор од 4.379 цм³, развија 598 кс на 5.500 о/мин и 880 нм у опсегу од 2.200 до 4.750 о/мин, а електромотор интегрисан у деветостепени аутоматик развија 62 кс и 400 нм.

Погон је на сва четири точка. Према фабричким подацима, "аурус сенат С600" убрзава од 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди, стиже од 80 до 120 км/ч у петом степену преноса за 3 секунде и има максималну брзину ограничену на 250 км/ч.

Дужина возила износи 5,63 м, ширина 2,02 м, висина 1,68 м, а међуосовинско растојање је 3,3 м. Захваљујући хауби израђеној од алуминијма смањена је укупна маса возила. Новост је и ваздушно огибљење по сваком точку, клиренс је променљив, а стандардно растојање од тла је 20 цм. "Аурус сенат" кошта 41.045.000 рубаља или око 400.000 евра.

Због развијеног јавног превоза, поседовање личног аутомобила у Русији никада није било од пресудног значаја. Московски метро важи за најбољи и најчистији на свету, изгледа попут музеја уметности, а употребљено је 18.000 нијанси боја за његово осликавање.

Годишње девет милиона путника користи подземну железницу у руској престоници, чекање не траје дуже од три минута и цена карте је нижа од пола евра. Са те стране, тешко је оправдати трошкове регистрације, осигурања, горива, редовног сервиса и непланираних поправки, личног аутомобила.

Ипак, постоје ситуације када је аутомобил незаменљив и зато је убрзан развој и те гране индустрије. Већ је обновљена производња "Москвича", па тренутно у понуди постоје три модела - лимузинуа , теренац и електромобил. Ускоро почеће и производња нове "Волге", а познато је да ће имати мотор од два литра радне запремине, који развија 224 кс и 340 нм.

Електрична лимузина - "Амберауто 5"

Поред повратка некада цењених произвођача, настају и нови. "Аутотор" из Калињинграда представио је лимузину "амберауто 5", која је настала у сарадњи са кинеском компанијом ЈМ. Погон је електрични, акумулатори садрже 60,2 кВх енергије, а електромотор развија 160 кс и 225 нм.

Према фабричким подацима убрзање од 0 до 100 км/ч износи 10,2 секунде, а максимална брзина је 140 км/ч. Аутоматски мењач има један степен преноса, јер је максимални обртни момент доступан од првог степена. Погон је предњи, а декларативни домет домет је 520 км.

"Амберауто 5" је седан футуристичког изгледа, има четворо врата и места за пет путника, а по димензијама припада сегменту Д, као и "тесла модел 3" и "БМВ И4". Дужина износи 4,67 м, ширина 1,83 м, висина је 1,48 м, а међуосовинско растојање је 2,75 м. Маса возила је 1.945 кг. Огибљење је урађено по норми за ценовну категорију, напред је Мекферсонов систем, а позади је четворострука веза. Клиренс је 15 цм.

У серијску опрему, спадају клима уређај, екран од седам инча, утичница од 12 волти, прикључак за УСБ, интеграција са централним екраном андроид телефона, контрола брзине спуштања на низбрдици, фелне од 17 инча и електрично подешавање ретровизора.

Произвођач даје гаранцију од осам година или 150.000 км за акумулаторе, а за цео електромобил гаранција је три године или 100.000 км. "Амберауто 5" кошта 3.400.000 рубаља или око 34.000 евра. Са државним субвенцијама које у Русији за овај ауто износе 925.000 рубаља, цена би била 2,5 милиона рубаља.

"Лада" бележи нове рекорде у продаји, крајем године "Аурус" представиће и јефтинији модел назван "елеганс", па се са сигурношћу може рећи да руска аутомобилска индустрија никада није била јача, и то у времену, које би тешко могло да буде неповољније.