Русија

Обнавља се производња "Волге": Футуристички изглед нова три модела

Нова волга Ц 40 је настављач традиције импозантних руских лимузина
Обнавља се производња "Волге": Футуристички изглед нова три модела© Промо

Руска аутомобилска индустрија шири понуду, а поново су као и у случају "москвича", посегли за традицијом и обновили су производњу "волге", некада цењених луксузних возила, омиљених међу руководиоцима и припадницима безбедносних служби.

На почетку, у производном програму биће три модела, која по општеприхваћеном принципу, имају иста основна техничка решења. Огибљење, седмостепени аутоматски мењач са двоструким квачилом и мотор, су истоветни за лимузину и два теренца, само је разлика у облику каросерије, димензијама и растојању од тла.

Погон је предњи, напред је Мекферсонов систем, позади је четворострука веза, што је уобичајено за сегмент, а примењен је исти концепт вешања и на моделима "шкода суперб" и "фолксваген пасат". То би уједно требало да буду главне мете у тржишном надметању.

BMW серије 1 и 2 гран купе, као и икс1/икс2 позади имају јефтинију троструку везу, а последице су лошија удобност и слабије  динамичке карактеристике. Покретач од 1494 центиметра кубна радне запремине, има турбо-пуњач и директно убризгавање бензина у цилиндар, а развија 188 кс и 300 нм, док су максимуми Фолксвагеновог мотора подједнаке радне запремине, 150 кс и 250 нм, или Волгин мотор јачи је за 38 кс и 50 нм, од мотора највећег европског произвођача, који уграђују и у престижна "аудијева" возила.

Нова "волга Ц 40" је настављач традиције импозантних руских лимузина. Дуга је 4,8 м, широка 1,825 м, висока 1,465 м, а међуосовинско растојање је  2,77 м. Убрзава од 0-100 км/ за 7,5 секунди и има максималну брзину од  205 км/ч. Просечна потрошња је 6,3 литра на 100 км. Кошта 2,5 милиона рубаља или око 25 000 евра.

У 21. веку најтраженији су теренци, и зато је "Волга" припремила два, прилагођавајући се новим тржишним условима. Мањи теренац има ознаку К 30, дуг је 4,49 м, широк 1,86 м, висок 1,62 м, а међуосовинско растојање је 2,71 м. Цена је два милиона рубаља или око 20.000 евра, а "волга К 30" има јачи мотор са већом радном запремином  него "нисан кашкаи" и јефтинија је за 10 000 евра. BMW 1 18и  скупљи је за 26 000 евра, кошта 46 000 евра, а  има мотор са само три цилиндра који је  слабији је за 52 кс и 70 нм од "Волгиног", и како је већ поменуто,  задње огибљење немачког теренца је лошије и  јефтиније. "Мерцедес гла" има позади застарелу торзиону осовину, недостојну аутомобила, који кошта 50 000 евра или као две и по волге.

К 40 је  велики теренац, дуг  4,699 м, широк 1,89 м, висок 1,66  м, са  међуосовинским  растојањем од 2,795 м,  по димензијама близак је BMW X 3 и "шкоди кодијак". Цена је три милиона рубаља или око 30 000 евра, што је за 20.000 евра мање од сличних возила.

Футуристички изглед све три нове "Волге"  је спојен са традиционалном решетком хладњака и оригиналним, диодним светлосним групама.

Унутрашњост је квалитетна, а централни екран је осетљив на додир. Серијски су уграђени клима-аутоматик, аудио систем и електронски безбедносни системи, који регулишу убризгавање горива, стабилност возила и коче аутоматски, ако је на путањи нека препрека, а возач не реагује правовремено и постоји могућност да дође до судара.

И док су "лада" и "аурус" створени самостално, нови модели "волге" настали су у сарадњи са кинеском компанијом "чанган". То би требало да буде први корак, а у следећој фази од 2026. године, користиће нову, потпуно домаћу платформу, коју као и за "аурус", развија московски институт Нами.

Са друге стране, Росатом правиће нуклеарне електране у Кини, а вредност једне премашује 35 милијарди евра. У граду Обнинску, 1954. године, почела је са радом прва нуклеарна електрана у историји човечанства. Као и у случајевима првог сателита и првог лета човека  у космос, Руси су претекли САД и западне државе. Данас Росатом важи за водећу нуклеарну  компанију у свету и у технолошком смислу, већа је разлика између Росатома и BMW, него између BMW и Јакобсa. А и BMW је започео производњу аутомобила склапањем "Oстина 7". Електрични лук, откриће  из 1802. године, руског научника Василија Петрова, користе и данас  Хонда, Мерцедес и BMW наношење слоја гвожђа на зидове цилиндара. На тај начин, повећавају отпорност и омогућавају добијање веће снаге за 15 одсто.

Вредност инвестиције  је 60 милијарди рубаља или 600 милиона евра.  У погонима у Нижњем Новгороду, у процесу производње три нове "Волге", биће запослено 2000 радника и уз смањивање зависности од увоза, то је највећа добит. У марту је Русија остварила спољнотрговински суфицит од 18,8 милијарди долара. На годишњем нивоу је претходних година, био већи од 200 милијарди долара, а ове године могао би да достигне и 240 милијарди долара. Са друге стране, САД имају годишњи спољнотрговински дефицит већи од 900 милијарди долара, а укупни дуг је премашио 34 билиона долара, при чему студенти дугују за школарине 1,4 билиона долара.

Постоји потреба и за лимузином дужине око пет метара, са снажним  мотором. Већ дуго се чују жеље јавности о обнови још једног произвођача, а то је "Чајка". У завршној фази испитивања је модел Ауруса са дванаестоцилиндричним мотором од 6,568 литара, који развија 857 кс и 1470 нм. По модуларном принципу, настаје и покретач са 6 цилиндара, од 3,2 литра радне запремине. Као што је већ најављено, крајем године биће представљен "аурус елеганс", а потпредседник владе, Денис Мантуров је изјавио, да је замишљен као противник Мерцедесовој Е класи, као што је то некада била "волга газ 24". Пре 48 година, била је јача за 40 кс од мерцедеса дупло-ве 123 200д, а постојао је пре пола века и модел са осмоцилиндричним покретачем од 5,53 литра, који је развијао 197 кс.

Понуда је фино нијансирана и почиње "Ладиним" моделима, гранта и веста, који су намењени најширем кругу купаца, "москвич" и "волга" су престижна возила из сегмента Ц и Д, а "аурус" производи луксузне аутомобиле, врхунског квалитета, са напредним техничким решењима. Друкчије речено, Руси производе аутомобиле који коштају од  7 000 до 450 000 евра, а то тренутно нису у стању ни Сад, ни Јапан, ни Енглеска. 

И то је тек почетак, јер стижу и нови модели већ познатих произвођача, а биће основане и нове компаније чија је делатност производња аутомобила и компоненти.

image