Убрзо након што је покренута Специјална војна операција, "Кока-кола" је била међу првим мултинационалним компанијама које су обећале да ће напустити Русију у знак протеста.
Две године касније, препознатљив црвени лого "кока-коле" лако се проналази у супермаркетима и ресторанима широм земље. А узимајући у обзир новину по имену "добра кола" – која се продаје у лименкама изузетно сличне црвене нијансе и укуса који би мало ко могао да разликује од оригинала – компанија "Кока-кола" остаје водећи произвођач газираних пића у Русији.
Разлог томе је што је "Мултон партнерс", фирма која пуни лименке и флаше у власништву засебне компаније "Кока-кола ХБЦ" у којој америчка матична фирма поседује 21 одсто удела.
Када је ХБЦ престао да производи "кока-колу" у Русији, "Мултон" је представио "добру колу" која сада покрива 13 одсто тржишта.
"Профит од продаје 'кока-коле' у Русији само је пребачен на 'Кока-кола ХБЦ', која је заузела тржишни удео захваљујући успеху 'добре'", рекао је "Блумбергу" аналитичар ЦФРА Гарет Нелсон.
Права "кока-кола" још увек је широко доступна у Русији и извози се из суседне Грузије и Казахстана.
"Кока-кола" није једина која "није успела" да изађе са руског тржишта. "Пепси" је у септембру 2022. саопштила да ће престати да производи и продаје своје производе на руском тржишту, али су убрзо представили нову колу "евервес" и повећали производсу "фрустајла" (воћне 'миринде') у својим фабрикама у земљи. Приходи од продаје пића су скочили за 12 одсто на 2,3 милијарде долара, а приход од продаје хране за бебе и млечних производа порастао је за 10 одсто.
Од 2022. више од 1.000 мултинационалних компанија рекло је да смањују руске операције, показује истраживање Јејла. Многи су остали – "Унилевер", "Нестле", "Карлсберг", "Данон", "Бенетон", "Сабвеј", "Ти-Џи-Ај фрајдејз", и не показују знаке да смањују производњу.