Масовна еуфорија за интернет куповином јефтиних, кинеских артикала преко Тему апликације довела је до, како тврде корисници, застоја у раду "Поште Србије" и до незадовољства оних који наруџбине чекају дуже од месец дана.
Прошлог месеца "Пошта" је доставила чак 1,7 милиона пакета у Србији који су наручени искључиво преко Темуа, онлајн продавнице у власништву кинеског предузећа PDD Holdings.
Иако из "Поште Србије" кажу да повећање броја пошиљака не представља проблем, грађани се жале да робу чекају више од месец дана, што је двоструко дуже него у мају када је ова онлајн продавница дошла у нашу земљу.
"Слање и преузимање пошиљки 'Пост експресом' не функционише. Пакети са апликације 'Тему' су паралисали поште. У унутрашњости Србије су повукли људе са годишњих одмора, али не вреди, буквално су паралисани", наводи један од корисника апликације.
Други је приметио да је је курирска служба "Д експрес" увела роботски систем са циљем да увећају капацитет сортирања за 50 одсто, али су се изгледа роботи уморили, па су потребно време за испоруку од 14 до 16 дана, претворили у безмало 30 дана.
Због кашњења испорука постоји бојазан да ће "Пошта" почети да плаћа пенале Темуу.
Међутим, из "Поште Србије" за РТ Балкан кажу да забележени динамичан раст и повећање броја пошиљака не представљају проблем, а, како наводе, застој настаје пре него што пошиљка стигне до њих.
"'Пошта Србије' тренутно има готово исти број испорука који реализује са истим бројем запослених као на пример у децембру 2021, када је забележено 1.586.000 испоручених пошиљака. То практично значи да реализујемо готово исти број испорука са истим бројем достављача и поштара, док је паралелно значајно смањен број других поштанских услуга", навели су из јавног предузећа и подсетили да су увели више од 620 пакетомата, чији број свакодневно повећавају.
Такође, како наводе, постоји и 1.567 пословница пошта у којима је могуће преузимање пошиљака.
Они подсећају да свака наручена пошиљка мора да прође царинске поступке.
"Након што пошиљке пристигну у наш логистички центар, оне се испоручују у року од 72 сата", поручују представници овог јавног предузећа.
Иако је у САД лансирана у септембру 2022. године, Тему је велику популарност доживела тек после рекламирања на америчком Супербоулу. Популарност ове онлајн продавнице нагло је скочила у Канади, Аустралији, Новом Зеланду, да би 2023. стигла у Европу - Велику Британију, Француску и Шпанију, а касније и у Јапан, Јужну Кореју и Филипине.
Преко Темуа је могуће наручити гардеробу, обућу, кућни декор, козметику и још много тога. Изузетно ниске цене, бесплатна и брза испорука за куповину од 1.700 динара, те поклон роба за кориснике који доведу нове кориснике путем кодова, довели су до тога да се на друштвеним мрежама утркују са представљањем haulova, oтварањем разних група за размену искустава, пружање савета и изношење недоумица -а једна од главних тема је - да ли су Срби покварили Тему.
Апликација Тему је осма у свету по броју инсталирања на мобилним телефонима са више од 600 милиона преузимања.