Нацрт Закона о оглашавању налази се на скупштинској расправи, па се очекује да ће, након што измене и допуне буду на снази, само активни спортисти чије клубове спонзоришу кладионице и други приређивачи ових игара, смети да учествују у њиховом рекламирању.
Са друге стране, ликове глумаца, певача, политичара, уметника или инфлуенсера нећете више виђати на рекламама за кладионице и друге приређиваче такозваних посебних игара на срећу.
Такође, нацртом закона забрањује се да се класичне игре на срећу рекламирају на отвореним површинама.
"Изузетак је место које је удаљено најмање 100 метара ваздушном линијом од најближег комплекса предшколске, школске, здравствене или установе намењене деци и малолетницима", наводи се.
Треба нагласити да Закон о играма на срећу, наиме, разликује класичне (лото, срећке, бинго, томбола…) и такозване посебне игре на срећу, где су забране још строже, а у које спадају разне карташке игре (покер, блекџек…), игре на аутоматима, као и клађење на спортске и друге догађаје.
На отвореним површинама, укључујући и аутобусе, таксије и сва друга возила, како споља тако и изнутра, убудуће неће моћи да се рекламирају кладионице.
То се односи на рекламне паное, тј. билборде, плакате, дисплеје, светлеће рекламе и слично.
Изузетак су спортски терени, и то за време спортских догађаја које спонзоришу кладионице (или у случају спонзорисања играча).
Приређивачи могу да се рекламирају на спољним површинама својих пословних просторија, испред којих могу и да обављају промотивне активности.
Рекламне паное и друга средства за оглашавање могу да постављају и на својим службеним возилима.
"Светлећа средства за оглашавање су забрањена, осим на играчицама", појашњава се у нацрту закона.
Нацрт предвиђа да је забрањено оглашавање посебних игара на срећу на свим телевизијама, и на телевизијама које програм емитују на националним фреквенцијама, као и оглашавање на кабловским телевизијским каналима, локалним телевизијским каналима осим за време преноса спортских догађаја, "као и 30 минута пре и после преноса спортских догађаја и то највише 10 огласних порука у трајању од најдуже 30 секунди по једног огласној поруци".
Кладионице и остали приређивачи посебних игара на срећу неће смети да се оглашавају ни у садржајима електронских интернет портала и на Гуглу и Јутјубу.
Оглашавање је дозвољено на интернет сајтовима кладионица, као и на спортским интернет порталима (који су у целини тематски намењени објављивању спортских садржаја), затим на интернет страницама спортских клубова и удружења која спонзорише конкретан приређивач.
Забрана такође не важи и за друштвене мреже.
Забрањено је оглашавање на радијима (осим за време преноса спортских догађаја), у штампаним медијима (осим на спортским страницама), као и у филмовима, спотовима, серијама, позоришним представама.
Такође се новим чланом закона прописује се спровођење друштвено одговорних акција од стране приређивача игара на срећу, које се не сматра оглашавањем.
"Наиме, приређивачи игара на срећу могу спроводити друштвено одговорне акције и истицати свој лого, али без позивања на учешће у играма на срећу", појашњава законописац.
Министарство унутрашње и спољне трговине саопштило је да им је намера да осигурају бољу заштиту деце и малолетника, као и одговорно оглашавање у јавном простору.