"Новости": "Инфраструктура железнице" није приметила оштећења на надстрешници и рупе око сајли

Иако у организационој шеми "Инфраструктуре" постоје Центар за технички надзор и менаџер за одржавање, велико је питање да ли је тај посао рађен како треба. Јер да јесте, неко би ваљда приметио недопустива оштећења због којих се вероватно и обрушила надстрешница остављајући за собом тоне шута и угашене животе

На фотографијама направљеним на крову зграде железничке станице, свега неколико дана пре трагедије у којој је страдало 14 људи, јасно се виде оштећења на бетону за који су биле причвршћене челичне сајле које су носиле уклету надстрешницу, а које су се истовремено покидале тог несрећног петка.

На снимцима које су ексклузивно објавиле "Вечерње новости", око врхова утега које урањају у препознатљиви таласасти кров, примећују се велике рупе настале осипањем бетона. На самој надстрешници налазе се и комадићи који су се одвалили, па се самим тим потврђују и сведочења појединих путника, који су после велике несреће која је у црно завила и Нови Сад и Србију, говорили да су осетили каменчиће који су се обрушавали код улаза у станицу.

Фотографије отварају низ питања, а најважније је – ко је заказао у овом сложеном ланцу? Да ли је могуће да нико све ово време није приметио у каквом су стању сајле које носе авангардну конструкцију Имреа Фаркаша из 1964. године?

Да бисмо одговорили на ово питање морамо се, прво, вратити у 2015. годину, када је по налогу Европске уније и ММФ "Железница Србије" подељена на четири предузећа: "Железница холдинг", "Инфраструктура железница Србије", "Србија карго" и "Србија воз". У овој подели карата "Инфраструктури" је запало да буде управљач објектима, па самим тим и железничким станицама којих у Србији има око 650.

Иако у организационој шеми "Инфраструктуре" постоје Центар за технички надзор и менаџер за одржавање, велико је питање да ли је тај посао рађен како треба. Јер да јесте, неко би ваљда приметио недопустива оштећења због којих се вероватно и обрушила надстрешница остављајући за собом тоне шута и угашене животе.

Осим тога, "Новости" су дошле у посед и фотографије из 2018. године на којој се види да је на крову железничке станице у Новом Саду направљено омање језеро. Дакле, све се то дешава и пре обнове станичне зграде и говори сликовито и о тадашњој бризи за објекте у којима циркулише велики број људи.

Но, нису то вероватно једини пропусти. Могуће је да их је било и у самом процесу обнове станице. Наиме, у пројекту који је радио ЦИП стоји јасна напомена да се детаљно прегледа у каквом су стању мермерне плоче на фасади као и бетонска подлога, и, ако је потребно, изврши санација. У извештају стручног надзора из 2022. године наглашено је извођачу да су поменуте чеоне плоче на јужној фасади, у лошем стању и да се не могу поново употребљавати, већ се морају заменити.

Поставља се питање да ли је извођач то урадио. Ако јесте, невероватно је да по уклањању плоча не би приметио у каквом су стању сајле које су држале надстрешницу тешку неколико тона.

Све ово могло би да баци ново светло на несрећу која окупира пажњу целе нације, пишу "Новости".

"Овде је реч о грешци струке, а не о корупцији. Да ли је ту погрешио неки институт, завод, установиће суд. Важно је да уследи казна да би то био наук и опомена свакоме да у будућности мора да се води рачуна и са много више пажње приступа послу", био је децидан председник Србије Александар Вучић.

У јавности се води и полемика да ли је надстрешница на станици била преоптерећена након постављања алуминијумских носача и стакла. Но, није то једина "скаламерија" која је била накачена на њу. Наиме, на истом месту је 2018. године никао билборд који је био повезан и за челичне сајле. "Новости" нису могле да добију информације ко је дозволио да се реклама нађе тик изнад глава путника.