Пета епизода подкаста Локомотива: Прогон ћирилице заправо значи увођење латинице
Милош Милићевић, гост у последњој епизоди подкаста "Локомотива", говорио је, између осталог о одлуци Универзитета Кембриџ да у свом речнику измени дефиниције појмова мушкарац и жена.
"Овај поступак Кембриџа указује на кључни проблем, који се мора разјаснити зарад разумевања ширег контекста. Наиме, кључно је разумети да је проблем у самоидентификацији, где је човеку препуштена могућност за идентификацију, док друштвене норме ту немају никакву улогу. Зар ако на улици са петнаест метара кажемо за неку особу да је жена, хоће ли онда та особа довикнути да је мушкарац. Та идеја, када се изведе до краја, значи да бих ја могао да кажем да говорим београдски, а ви бисте морали то да поштујете, иако ја говорим српски, или српско-хрватски, или енглески", каже Милићевић.
Коментаришући статус ћирилице, Милићевић је посебно истакао да увек треба имати у виду да "прогон ћирилице заправо значи увођење латинице", и у том смислу је објаснио историјску непосредну спрегу између америчких интереса и протежирања латинице.
Будући да се Милићевић професионално бавио спортом као веслач ВК Црвена Звезда - Београд, аутори Марко Николић и Тиосав Пурић разговарали су са гостом о Мундијалу и значају који фудбал и други спортови имају у нашем друштву.
"Не допада ми се уплив озбиљног политичког набоја у спорт, али не зато је то погрешно, иако сматрам да је идеја да спортске победе могу надоместити наше политичке поразе вид самозаваравања. Али све је то разумљиво. Међутим, цела та атмосфера замагљује идеју спортске културе. Спортска култура је један посебан аспект егзистенције, и потребна нам је да бисмо остварили као личности, да бисмо победили себе, а противник је ту само да нам помогне да пређемо ту границу", сматра Милићевиић.
Аутори подкаста су разговарали и о дизању тензија у јужној српској покрајини и о пракси Запада да се не придржава међународних споразума и обавеза, о немачкој "епохи тектонских промена" и замени "пруског милитаризма" за "америчко месијанство", те о општој кризи западног, и нарочито америчког, образовног система.