Откривен могући узрок пада надстрешнице у Новом Саду?

Све поменуто, како се наводи, узроковало је лом крутих веза попречних греда надстрешнице у стубове предње фасаде објекта, те до потпуног отказивања затега и појаве кртог лома и обрушавања надстрешнице на тло

Више јавно тужилаштво у Новом Саду, поводом несреће у којој је погинуло 15 особа у паду надстрешнице 1. новембра, издало је захтев о спровођењу истраге над бившем директором "Инфраструктуре Железнице" а.д. Београд Небојшом Шурланом, који је на овој функцији био у време реконструкције Железничке станице.

Из те наредбе, према мишљењу истражних органа, по први пут се може наслутити шта је довело до пада реконструисане надстрешнице, преноси портал "Нова.рс".

"Осумњичени Небојша Шурлан, у временском периоду од 28. маја 2020. године до 13. децембра 2021. године, у Новом Саду и Београду, у својству генералног директора 'Инфраструктура железнице Србије' а.д. Београд, именованог решењем Владе Републике Србије, као лице одговорно за законитост, организацију и руковођење процесом рада 'Инфраструктура железнице Србије', сходно чл. 29 Статута наведеног акционарског друштва, није издавао налоге за вршење редовних и ванредних прегледа објекта станичне зграде Железничке станице Новом Саду, сходно Правилнику за грађевинске конструкције, и поред тога што му је од стране Дирекције за железнице, која врши надзор над системима за управљање безбедношћу управљача и железничког превозника, то наложено посебном мером, а како произилази из Извештаја о раду комисије за надзор над системом управљања безбедношћу у 'Инфраструктура Железнице Србије' а.д. Београд", наводи се у наредби за спровођење истраге и додаје:

"Због чега је пропуштено да се утврди да је на конструкцији станичне зграде Железничке станице у Новом Саду дошло до корозије на споју затеге и кровног носача што је проузроковало детериорацију (погоршање) каблова у затегама, те смањену носивост затега, с обзиром да је 40 одсто жица у затегама било ван функције, што је уз неуклањане неармираног бетона и додавањем новог слоја узроковало лом крутих веза попречних греда надстрешнице у стубове предње фасаде објекта, те до потпуног отказивања затега и појаве кртог лома и обрушавања надстрешнице на тло испред предње фасаде вестибила Б станичне зграде 1. новембра."