Презентација "Добро дошли у Санкт Петербург!" одржана је у Београду у хотелу "Метропол палас", а представницима српске туристичке привреде представљене су могућности путовања у северну престоницу Русије.
Српским туристичким компанијама први пут су приказане свеобухватне могућности путовања у град на Неви, укључујући културно-образовни, манифестациони, едукативни и друге врсте туризма.
После пандемије вируса корона, делегација туристичке заједнице из Санкт Петербурга први пут је дошла у Србију, у Београд, да покаже туристичке могућности северне престонице и представи их српском туристичком тржишту, каже за РТ Балкан директор градског туристичког информационог бироа Санкт Петербурга Јуриј Богданов.
"Спремали смо се дуго за ово и коначно смо успели да дођемо и одржимо презентацију музеја, хотела и туроператора са својим туристичким пакетима које Санкт Петербург нуди. Ово је пословна сарадња у којој српски представници туристичке заједнице воде комерцијалне преговоре са нашим, добијају информације и брошуре, склапају уговоре, договарају попусте. То је све веома важно", наводи наш саговорник.
Како истиче, туризам је добар привредни сектор, који даје, барем у Санкт Петербургу, прилично значајан допринос привреди града.
Према његовим речима, иако се овде не ради о индустријским предузећима, туризам је веома значајан зато што пружа велику прилику за повећање броја радних места, а према статистикама, сваки туриста који негде дође, "индиректно отвори од 7 до 12 радних места".
"Према истраживању, туристички бизнис Санкт Петербурга осетио је да је тржиште Србије сазрело како би се обновили контакти након пандемије, стога се очекује прилично велики број туриста из Србије", напомиње наш саговорник.
Пре свега, како наводи Богданов, "ту су веома згодне ваздушне везе, па тако шест дана у недељи авиони лете на линији Санкт Петербург – Београд, а то је лет од само 3 сата, без визних ограничења на 30 дана".
Одговарајући на питање наше редакције колико санкције Запада утичу на развој туризма Санкт Петербурга, а и Русије, Богданов наводи да ће до краја 2024. северна престоница достићи 10,5 милиона туриста, што ће бити потпуно исти број као и пре пандемије 2019. године, када је био врхунац развоја туризма у Русији.
"Пропорција туриста се променила у односу на домаће туристе и посетиоце из других земаља. Ако је, према статистици, 2019. године било пет милиона долазака страних држављана и 5,5 милиона руских држављана који путују по земљи, сада од 10,5 милиона негде очекујемо око 700.000 странаца", указује Богаднов.
Како додаје, прилив странаца након ковида 19 почиње да расте, отприлике удвостручујући се у просеку годишње, па тако ако је прошле године било око 450.000 туриста, сада очекују негде око 700-800 хиљада.
"Све је обновљено, постоји велико интересовање за град, који заиста има шта да покаже. И бизнис Санкт Петербурга то осећа. Зато смо ми овде, заједно са градском управом, објективно извршивши анализу и видевши потенцијал, уложили у промоцију на овој територији", закључио је директор градског туристичког информационог бироа Санкт Петербурга.
Наиме, манифестацију је организовао Туристичко информативни биро Одбора за развој туризма заједно са професионалцима који се баве угоститељством у Санкт Петербургу.
Главни догађај пословног програма био је воркшоп, током ког су петербуршки и српски представници из области угоститељства могли да успоставе пословне контакте кроз индивидуалну комуникацију.