Србија и Балкан

Потписан уговор за пројектовање треће линије београдског метроа: Кад почиње градња?

Вредност уговора је 2.285.400.000 динара без ПДВ-а, саопштило је данас ЈКП "Београдски метро и воз".
Потписан уговор за пројектовање треће линије београдског метроа: Кад почиње градња?© Tanjug/AP Photo/Emilio Morenatti

У поступку јавне набавке за израду пројектно-техничке документације за Линију 3 београдског метроа, од Бежаније до Бањице, изабран је конзорцијум предвођен Кинеском корпорацијом за пројектовање железница ЦРДЦ (China Railway Design Corporation Serbia).

У поступку јавне набавке за израду пројектно-техничке документације за Линију 3 београдског метроа, од Бежаније до Бањице, изабран је конзорцијум предвођен Кинеском корпорацијом за пројектовање железница, а вредност уговора је 2.285.400.000 динара без ПДВ-а, саопштило је данас ЈКП "Београдски метро и воз".

У изабраној групи понуђача поред ЦРДЦ-а, као носиоца листе је и компанија "Луис Бергер" д.о.о са "Ко дизајн" д.о.о. Београд, уз подршку домаћих подизвођача.

Уговор под називом "Израда пројектно-техничке документације: Студија оправданости са Идејним пројектом и са Студијом о процени утицаја на животну средину за линију 3 београдског метроа" потписали су у понедељак директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић и секретар Секретаријата за јавни превоз Града Београда Радован Кремић са Јен Џонгјином испред огранка ЦРДЦ-а у Србији.

На јавни позив пристигле су четири понуде реномираних компанија, а изабрани понуђач остварио је највишу оцену.

ЦРДЦ је више од 70 година водеће пројектантско предузеће у области железничког, градског и саобраћајног инжењеринга.
Укупно су пројектовали више од 46.000 километара пруга, укључујући 11.000 километара брзих железница, као и метро линије и транспортне чворишта у многим градовима.
Предузеће је сертификовано према ИСО9001 стандардима за квалитет, заштиту на раду и заштиту животне средине.

Планирана је изградња три линије метроа, а концептуално решења за Линију 3 предвиђа трасу од Бежаније до Бањица, са продужетком до будућег Биокампуса.

Укупно време путовања од почетне до последње, од укупно 22 станице предвиђене на овој линији, биће 38 минута са укрштањима са Линијом 1 на Тргу републике и са Линијом 2 код Арене.

Израдом пројектне документације и будућом изградњом Линије 3 Београд ће добити потпуно интегрисан систем јавног превоза, са три линије метроа, седам линија БГ воза и осталим линијама градског превоза.

Ово ће значајно утицати како на унапређење јавног превоза у главном граду и побољшање укупног квалитета живота Београђана и шире, тако и на свеобухватни привредни и технолошки развој читавог друштва, додаје се у саопштењу. , а вредност уговора је 2.285.400.000 динара без ПДВ-а, саопштило је данас ЈКП "Београдски метро и воз".

image