Србија и Балкан

"Делез" се правда пред најављени бојкот: Наш утицај на цене ограничен

Како се прецизира, 94 одсто просечне малопродајне цене "Делез" исплаћује другима и то 59 одсто добављачима за робу коју од њих купује, 14 одсто држави за порез на додату вредност (ПДВ), 10 одсто запосленима за зараде и 11 одсто за накнаду свих осталих трошкова
"Делез" се правда пред најављени бојкот: Наш утицај на цене ограниченGetty © TANJUG/ FOTO HINA/ Lana Slivar Dominić/ bg

Извршни одбор "Делез Србија" саопштио је да разуме и дели незадовољство купаца због раста цена, али да је та компанија последња карика у ланцу снабдевања храном и у том смислу има ограничене могућности. 

Како се прецизира, 94 одсто просечне малопродајне цене "Делез" исплаћује другима и то 59 одсто добављачима за робу коју од њих купује, 14 одсто држави за порез на додату вредност (ПДВ), 10 одсто запосленима за зараде и 11 одсто за накнаду свих осталих трошкова.

"У оквиру наших могућности, а са циљем да купцима пружимо што јефтиније производе без угрожавања квалитета, само од почетка 2025. смо смањили редовне цене за 732 артикла, повећали смо асортиман приватних робних марки на 2.700 артикала, чије су редовне цене у просеку 20 одсто ниже од оних за произвођачке робне марке, а и повећали смо за 1.274 број артикала на акцијским ценама у односу на исти период прошле године", пише у саопштењу које преноси Танјуг. 

Додаје се да је и значајан број добављача изразио спремност да допринесе корекцији цена у оквиру својих могућности.

"Наше укупне напоре да снизимо малопродајне цене подрива раст трошкова, чему и грађани сведоче у свакодневном животу. На динамику цена у продавницама утицали су бројни фактори, укључујући повећање цена енергије и транспорта, повећање трошкова рада и повећање трошкова сировина за производе као што су какао и кафа", наводи "Делез".

"Делез Србија" је позвала све који утичу или учествују у ланцу снабдевања на сарадњу како би цене биле што ниже за купце, јер је то заједничка одговорност.

"Без обзира на штету коју трпимо због неоправданих оптужби, учинићемо све да заштитимо наше запослене и домаће добављаче и пољопривреднике чије производе нудимо на нашим полицама", пише у саопштењу.

"Делез" каже да запошљава више од 12.000 људи у Србији и услужује више од пола милиона купаца сваког дана, и трајно је посвећен неговању транспарентног, поштеног и професионалног односа са потрошачима, запосленима, добављачима и локалном заједницом, уз највиши степен друштвене одговорности.

Објашњава се и да се "Делез Србија" обраћа јавности због низа неистинитих података и конфузије око маржи, прихода, профита и цена, који су у претходном периоду пласирани у јавности и који су довели у заблуду део грађана, односно до тога да се неоправедно, та индустрија и они као компанија издвоје, стигматизују и окриве за високе цене.

Недавно је удружење "Ефектива" пoзвалo грађане на трећи талас "побуне потрошача" у којем ће купци избегавати да купују у једном тргoвинском ланцу.

У анкети која је спроведена на друштвеним мрежама на мети купаца први се нашао "Делез", у чијем власништву су продавнице "Макси" и "Шоп енд го", а који је добио чак 66,8 одсто гласова купаца који сматрају да их треба бојкотовати због високих цена. 

Саопштили су да од понедељка, 24. фебруара, почиње бојкот продавница компаније "Делез" који ће трајати до недеље 2. марта, а како су најавили, након тога почиње бојкот "Меркатора", па "Лидла". 

image