Србија и Балкан

Министарство просвете захтева: Умањити плате штрајкачима

Када је реч о обрачуну плата за фебруар, потребно је да се број часова рада за тај месец обрачунава према евиденцији о оствареним ефективним часовима рада за сваког запосленог у оквиру четрдесеточасовне радне недеље, наводе у Министарству просвете
Министарство просвете захтева: Умањити плате штрајкачимаGetty © stock photo

Министарство просвете упутило је данас допис свим основним и средњим школама у коме се прецизира на који начин ће бити обрачунате зараде за фебруар 2025. године. У допису се наводи да ће фебруарска плата бити умањена онима који нису радили, а да ће им то бити надомештено када часови буду надокнађени.

Из Министарства просвете поручују да су са Владом Србије заузели став да се зарада за јануар исплати без умањења за дане штрајка или обуставе наставе и да су сви просветни радници добили целокупан износ плата за тај месец.

"Када је реч о обрачуну плата за фебруар, потребно је да се број часова рада за тај месец обрачунава према евиденцији о оствареним ефективним часовима рада за сваког запосленог у оквиру четрдесеточасовне радне недеље. Уколико се умањују ефективни часови рада за фебруар, потребно је доставити план надокнаде надлежној школској управи најкасније до 3. марта 2025. године. Након реализације плана надокнаде, извршиће се корекција зараде за надокнађене часове из овог месеца", наводе у Министарству просвете.

Ресорно министарство позвало је све наставнике, ученике и родитеље да заједнички допринесу нормализацији наставе и повратку у школске клупе.

"Даљи прекид образовно-васпитног процеса може имати дугорочне негативне последице по знања и компетенције ученика, као и по могућност ефикасне надокнаде пропуштене наставе. Уверени смо да је повратак редовној настави у најбољем интересу свих ученика и запослених и да само заједничким залагањем можемо осигурати квалитетно образовање", наводи се у допису.

Министарство просвете подсетило је да су испуњени захтеви просветних радника који се тичу побољшања материјалног положаја, као и да се наставља рад на рационализацији административних послова наставника и школа.

image