Србија и Балкан

Анђелковић: Првог дана примене Закона о легализацији поднето више од 19.000 захтева

Грађанима је за пријаву потребна лична карта и доказ о власништву над имовином, односно уговор о куповини, поклону или наследству, објаснио је директор ЈП ''Пошта Србије''
Анђелковић: Првог дана примене Закона о легализацији поднето више од 19.000 захтева© TANJUG/ DEJAN ŽIVANČEVIĆ/

Првог дана примене Закона о посебним условима за евидентирање и упис права на непокретностима поднето је више од 19.000 захтева за легализацију, а интересовање грађана је велико, изјави је директор ЈП ''Пошта Србије'' Зоран Анђелковић.

Анђелковић је рекао да је око 40 одсто пријава поднето путем онлајн платформе, а остале у општинама и на поштанским шалтерима.

"До 17 часова је било 14.700 пријава, од тога 1.250 на општинским шалтерима, а 3.400 на шалтерима пошта. До 19 часова је било више од 19.000 пријава", наве је Анђелковић за Пинк.

Истакао је да су грађани изузетно задовољни због могућности да коначно реше питање своје имовине.

"Има различитих случајева. Око 500.000 људи протерано из Хрватске, они су се сналазили на разне начине, куповали неку земљу, то није решено, тако да је сада прилика да реше своју имовину, да буду власници кућа и објеката. Има и оних који су добили стан од друштвеног предузећа и купили га, мада зграда никада није легализована и сад је прилика да се то реши", навео је Анђелковић.

Он је додао да је грађанима за пријаву потребна лична карта и доказ о власништву над имовином, односно уговор о куповини, поклону или наследству.

Анђелковић је рекао да грађани могу да се пријаве на 586 поштанских шалтера, а да су 2.503 поштанска радника добили лиценцу од Агенције за просторно планирање да обављају тај посао.

''То су поште која имају добру интернет везу и техничке услове, јер је то било важно, а уколико затреба можемо још око 150 пошти да оспособимо за овај посао'', казао је Анђелковић.

Навео је да се документација шаље Агенцији за просторно планирање, одакле се прослеђује у Републички геодетски завод, а да грађани добијају СМС обавештење о томе.

''У РГЗ-у ће се упоређивати и проверавати подаци, а ако је потребна додатна документација, грађани ће, такође, добити СМС-поруку'', рекао је Анђелковић

image
Live