Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је да је комисија, која је истраживала железнички акцидент код Пирота, завршила посао и да ће извештај бити предат тужилаштву на коме је да процени да ли постоји одговорност или не.
Весић је рекао да, ако постоји било чија одговорност, тај неће бити заштићен и поручио да ће се видети и ко је крив за вишегодишње чекање да се приступи реконструкцији пруге од Ниша до Пирота, за шта је европски новац обезбеђен пре четири године.
Он је навео да је од Инфраструткура железница Србије тражио списак свих критичних места, да напишу шта су урадили, и да наведу које ће мере да предузму на санацији.
"Контролисаћемо како ће санирати. Не буду ли то урадили, неко ће одговорати", поручио је Весић.
Оценио је да су хаварије на српским пругама последица вишедеценијског неулагања, као и да предстоји период великих улагања у пруге Србије и то не само у изградњу брзих.
Истакао је да се Србија кандидовала код Европске уније за реконструкцију пет регионалних пруга ка својим границама, те да је реч о укупно 600 километара пруга у које би са електрификацијом требало уложити милијарду евра.
Весић је навео да је за железницу у буџету ове године издвојено 6,5 милијарди динара, док је то прошле године било милијарду, а да ће акценат бити на регионалним и магистралним пругама.
Саопштио је да ће по уговору за реконструкцију пруге Београд–Ниш, укупно вредну 2,2 милијарде евра, ЕУ дати 600 милиона евра бесповратно, 1,2 милијарде евра биће кредит код Европске инвестиционе банке, а око 400 милиона евра биће из буџета Србије.
Министар је најавио даље радове на Барској прузи, те да ће Србија са Бугарском пројекте реконструкција пруга ка Источној Србији кандидовати за ЕУ подршку.