Познат број руских и украјинских ђака у српским школама

Друштвo за српски језик и књижевност Србије упутило иницијативу Министарству просвете да српски као страни језик постане обавезан изборни предмет за ђаке стране држављане

Због знатног повећања броја ученика руске и украјинске националности пре свега у Београду, али и у другим градовима широм Србије, наставници српског језика као матерњег масовно се обраћају Друштву за српски језик и књижевност Србије тражећи помоћ за превазилажење тешкоћа у раду – нови ђаци не могу адекватно да прате наставу.

Како "Политика" сазнаје, с тим у вези удружење које окупља србисте упутиће иницијативу Министарству просвете да српски као страни језик буде уведен као обавезан изборни предмет.

У иницијативи коју је Друштво за српски језик усвојило на годишњој скупштини  наводи се да наставници српског језика и књижевности не могу да у оквиру редовних часова (којих иначе нема довољно) додатно раде са ученицима којима српски језик није матерњи.

"Методика наставе српског као страног језика разликује се од методике наставе српског као матерњег језика, те је за ове ученике потребно у оквиру посебних часова организовати наставу српског као страног језика. То је у складу са Законом о основама система образовања и васпитања", истиче се у овој иницијативи.

Према подацима који је просветни врх прецизирао за "Политику", у основним и средњим школама у Србији, осим миграната и тражилаца азила с Блиског истока, тренутно образовање стиче 80 ученика из Украјине и 643 ђака страних држављана који су дошли из Руске Федерације (они немају статус избеглица).

"Министарство је до сада обучило више од 650 наставника српског и страног језика за примену новог курикулума за српски као страни језик, а доступни су и материјали, као и Приручник за наставнике на веб-страници Националног образовног портала Завода за унапређивање образовања и васпитања", истичу из Министарства просвете.

Такође, Министарство напомиње да се додатна подршка укључивању страних ученика остварује и у складу са стручним упутством којим је ближе уређена процедура уписа и мере подршке и на нивоу школа и кроз индивидуални план подршке ученику.