Јуришни авион Ф-117, "невидљиви", понос америчке авијације, погођен је трећег дана од почетка НАТО агресије на нашу земљу, 27. марта 1999. године, тачно у 21.41 код села Буђановци, подсећају данашње "Новости".
Додаје се да је то био први авион НАТО који је оборен над Србијом. Овај догађај одјекнуо је снажно у свету, јер је једна мала земља послала поруку да се срцем и вештином може супротставити напредној машинерији.
Припадници Трећег дивизиона 250. бригаде на данашњи дан окупљају се у ресторану Дома ваздухопловства да обележе сећање на свој велики подвиг.
Потпуковник Ђорђе Аничић, који је командовао отварањем ватре на стелт авион НАТО, у разговору за "Новости" подсећа да је Трећи дивизион расформиран 2007. године, а у састав Војске Србије је враћен 2020.
Обарање авиона Ф-117 је остало забележено у Ратном дневнику рада јединице Ђорђа Аничића.
"Одједном на показивачу осматрачког радара, на азимуту 195 уочавам циљ, на даљини од 23 километра. Кажем: 'Дани, овај иде на нас!'... На даљини 14-15 км и азимуту 210 степени руковалац гађања потпуковник Золтан Дани је наредио тражење циља. Ја сам наредио: 'Антена' - укључено је зрачење нишанског радара. Тог момента почиње игра мачке и миша".
У ратном дневнику описано је како су ракеташи неколико пута покушавали да пронађу циљ и нанишане га.
"Покушавамо исти поступак трећи пут на азимуту 240... Старији водник Матић је тада узвикнуо: 'Дај га, дај га, имам га!' Точкићи су шкљоцнули и оператори су га прихватили. Азимут 250 степени, даљина 13 км. Циљ уништи - командовао је Дани и 'невидљиви' је пао у блато Буђановаца".
Иста посада Трећег дивизиона 250. бригаде ПВО ВЈ, која је оборила Ф-117 крајем марта (само без Золтана Данија), срушила је и Ф-16 који је пао код Накучана и "невидљиви" Б-2, дејствујући са положаја у Бечмену.
Авион "Дух Мисурија" после поготка узео је курс 270 ка Тузли и чуло се како тражи дозволу за искакање. Посада није добила дозволу да напусти летелицу и срушили су се у спачванским шумама крај Жупање, подсећа се у тексту.
"Први амерички војни изасланик, који је после 5. октобра дошао у Београд у Управу Артиљеријско-ракетних јединица ПВО, 2001. године, донео је писмо са девет питања од којих су се три односила на околности под којима смо оборили Ф-117, а четири о рушењу Б-2", прича Аничић.
Како додаје, Американце је интересовало "како смо препознавали авион при прелету, како смо их осмотрили и да ли смо на терену користили визуелне осматраче". Занимало их је и како су авиони праћени и да ли је посада "неве" могла да идентификује тип авиона.