Неколико дана после отказивања летова за шест европских градова, "Ер Србија" је данас на београдском аеродрому "Никола Тесла" имала нови проблем са системом за рендгенски преглед пртљага, због чега је дошло до неуобичајених гужви и значајних одступања у реду летења.
Екипа РТ Балкан посетила је аеродром како би се уверили каква је ситуација на одласцима и да ли су путници озбиљно схватили препоруке компаније да дођу минимум 2,5 сата уочи заказаног полетања.
На пасошкој контроли дочекујемо две девојке Милену и Милицу, које ужурбано приступају провери пртљага пре лета за Мајорку.
"Чуле смо да је гужва, па смо пораниле како су нас посаветовали, дошле смо три сата раније", кажу оне у пролазу видно расположене.
Сат и по касније, на лет за исту дестинацију стиже Биљана.
"Не волим да чекам овде дуже од два сата. Сматрам да ми је сат, сат и по довољно да на миру попијем кафу и избегнем стрес", објашњава.
Са њима се не слаже путница из Келна у Немачкој. Она у друштву супруга нервозно покушава да реши проблем кашњења на шалтеру "Ер Србије".
"Лет од Келна од Београда био је пролонгиран за сат времена, а у плану нам је било да идемо даље до Букурешта. Међутим, стално нам померају ред летења, па ће га на крају одложити за 24 сата. Никад више преко Београда", поручује госпођа Каслеану, која се спрема да напусти аеродром и пронађе смештај у хотелу. Од ње би се ипак, с обзиром на учестале проблеме са летовима и штрајковима на немачким аеродромима, очекивало да има мало више разумевања за овакву ствар.
Један поглед на на највеће брдо кофера у близини, говори нам да је у питању озбиљна екипа путника.
Саво Гарић је заједно са породицом допутовао из далеке Аустралије, и преко Дубаија и Београда се запутио у Тиват на црногорску обалу.
"Нисмо још ишли на чек-ин па не знамо каква је ситуација са тим рендгеном који помињу, лет нам је тек у 17.40 сати, тако да имамо још три сата до тада. За сада је све било како треба", одговара Саво и признаје да њих четворо имају кофере тешке чак 100 килограма.
Аеродром: Све је решено!
Представник Аеродрома "Никола Тесла" Никола Ђукић за РТ Балкан каже да је кашњења и гужви због неисправног рендгена било рано јутрос, али да је у међувремену све решено.
"Пре неколико сати је све регулисано, гужви више нема и то је најважније", поручио је он.
Радник обезбеђења такође потврђује да су редови били несносни, али да је тренутно све уобичајено.
Из компаније су раније саопштили да су промене у саобраћају настале током јутарњег таласа, али да је врло могуће да ће оне утицати на последична фазна кашњења током читавог дана и вечери.
Додали су да су надлежне службе "Ер Србије" у непрекидном контакту са службама Аеродрома "Никола Тесла" и да предузимају све што је у њиховој моћи да се ублаже последице по путнике, а саобраћај прилагоди новонасталим околностима.
Министар Весић: Француски "Ванси" има 24 сата да пруже план
Министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић такође се огласио због ситуације на београдском аеродрому и проблема са низом отказаних летова.
Навео је да је проблем што представници француске компаније "Ванси", које према концесионом уговору руководи Аеродромом "Никола Тесла", нису послушали молбу председника Србије Александра Вучића да монтирају нове траке и запосле више људи.
Весић је заказао састанак за сутра са представницима компаније "Ванси", јер "дугују одговоре на много питања".
"Почев од тога зашто немају довољно запослених, па до тога зашто им не ради опрема коју су сами купили и бирали. Имају 24 сата, до сутра ујутру, да припреме план како ће да реше проблем у коме су се нашли. Србија ће искористити сва своја права која нам даје концесиони уговор у оваквим ситуацијама. Србија је све своје обавезе према концесионом уговору испунила. Исто очекујемо од концесионара", написао је Весић.