Велике гужве које су прошле седмице блокирале престонички аеродром "Никола Тесла", посебно у дану када је настао квар на рендгенском уређају за контролу пртљага, откриле су бројне проблеме који постоје у раду компаније "Белгрејд ерпорт", пре свега недостатак радне снаге.
Мањак особља на кључним позицијама означен је као један од највећих ризика још пре шест месеци, што очигледно није решено.
"'Белгрејд ерпорт' има стално отворене конкурсе за радна места у оперативним службама, а ангажовање запослених зависи искључиво од тржишне понуде, потенцијала и могућности", саопштила је та компанија за "Новости", те додала да ће по налогу министра саобраћаја Горана Весића доставити план активности и тачне мере које ће предузети да би се избегле било какве компликације током летње сезоне.
Иако се ситуација с кашњењем летова донекле нормализовала, на проблеме у функционисању аеродромских служби указали су и из "Ер Србије".
"Одвијање саобраћаја 'Ер Србије' с београдског аеродрома према планираном реду летења и даље је изузетно отежано због успореног рада и недовољних капацитета појединих аеродромских служби", тврде из компаније и истичу да су редовно и исцрпно обавештавали представнике "Белгрејд ерпорта" о свим својим плановима, повећаном броју дестинација, ширењу флоте и незабележеном порасту броја путника.
Из српске авио-компаније упозоравају да је процес прихвата путника изузетно успорен, да су агенти на шалтерима за чекирање путника недовољно обучени, да трака за пртљаг често стаје, што утиче на стварање редова, као и да пртљаг неретко заостаје на аеродрому.
Проблеме прави и недостатак резервних делова за поправку авио-флоте, док су лоши временски услови додатно закомпликовали ситуацију.
Треба додати и да ово нису јединствени проблеми на београдском аеродрому већ да је авио-индустрија у кризи на глобалном нивоу будући да се није очекивао овако брз опоравак туризма након короне.