Србија и Балкан

Будући српски пилоти у кокпиту "ласте" маштају о "мигу 29"

Пријава за трећу класу ВСРО траје до 31. јула, а могу конкурисати сви они који до краја 2024. навршавају до 30 година
Будући српски пилоти у кокпиту "ласте" маштају о "мигу 29"© FOTO TANJUG/ MINISTARSTVO ODBRANE I VOJSKA SRBIJE/ bg

Конкурс за војностручно оспособљавање резервних официра Војске Србије – рода авијације (ВСОРО) отворен је зато што се Војска Србије стално опрема новом техником, што пружа прилику младима који су завршили било који "цивилни" факултет да постану чувари српског неба.

"Имамо много нових авиона и хеликоптера, а у плану је набавка још више летелица. Наравно, требају нам људи који ће управљати њима", изјавио је заменик команданта 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле потпуковник Миодраг Крстић за "Новости".

Пријава за трећу класу траје до 31. јула, а могу конкурисати сви они који до краја 2024. навршавају до 30 година.

"Од детињства сам маштала да постанем војни пилот, али нисам уписала Војну академију на време. Ипак, све је на крају дошло на своје, мотивисана сам и дајем све од себе да остварим тај сан. Жеља ми је да будем пилот хеликоптера Х-145М", рекла је за 26-годишња мастер биологије с Природно-математичког факултета Јелена Стевић из Крагујевца, која сада пролази обуку у оквиру друге класе с још двојицом колега.

Прва станица на путу до звања пилота је ВМА, где се обављају лекарски прегледи, следе падобранске обука и скокови, затим техничка учионица. Детаљно се упознају с уређајима и системима Утве 75, авиона на ком ће се обучавати.

Следи долазак у 252. школско-тренажну авијацијску ескадрилу, где на земљи уче како се пилотира авионом – од уласка у кокпит, преко прегледа инструмената, како се полеће, раде заокрети, слеће. Онда седају у авион а на инструкторима је да процене да ли могу да постану пилоти авиона или хеликоптера.

Специјалистичка и летачка обука на Војној академији

На шестомесечном курсу на Војној академији пролазе кроз општу војну, стручно-специјалистичку и летачку обуку. Иако лете у мањем обиму него колеге с Војне академије, потпуковник Крстић каже да то није никакав хендикеп.

"Касније, кроз каријеру у јединици, они ће имати прилику да надограде своје знање. У тих шест месеци на Војној академији летеће на авиону 'ласта'. Имаће налете у склопу основног и акробатског летења, што је први раздео летачке обуке. Када кандидат заврши обуку на првом разделу, биће промовисан у потпоручника Војске Србије. Али тек завршетком комплетне обуке на авиону 'ласта' кандидат стиче звање потпоручника-пилота", прецизирао је Крстић за "Новости".

Дипломцу Факултета спорта и физичког васпитања и кандидату прве класе ВСОРО потпоручнику Милану Шарићу остало је још месец или два до стицања звања пилота.

"Имао сам самостални лет, било је одлично. Завршавамо раздео групног летења, онда настављамо са инструменталним. Данас је последњи самостални, следећи је испитни лет", рекао је Шарић, те додао да воли летење и да, као и већина кандидата, жели да лети на мигу 29.

"Ко је мотивисан и жели да постане пилот, нека се обавезно пријави", поручио је Шарић. 

image