Постоји неколико кључних локација у Београду на којима је саобраћајна сигнализација тако постављена да може да збуни возаче или је у неким случајевима чак и нема, пише "Блиц".
То су пре свега нова обилазница код Бубањ потока, где сигнализација буни људе, затим семафорска сигнализација за "отворен-затворен" смер у улици Кнеза Милоша и искључење код Хитне помоћи где возачи лако могу да заврше у супротном смеру на аутопуту.
Директор комитета за безбедност Дамир Окановић каже да саобраћајна сигнализација мора да буде постављена тако да у сваком тренутку и у свако доба недвосмислено ставља до знања какве су њихове обавезе, каква су ограничења, каква су њихова права.
"Возач не сме дуже од једне секунде да размишља шта му се саобраћајним знаком саопштава", истиче Окановић.
Обилазница Бубањ потока
Окановић каже да је сигнализација на обилазници Бубањ Поток, која је недавно отворена, потпуно збуњујућа и да је неопходно да "Путеви Србије" што пре промене постојећу путоказе.
Потребно је да сваком возачу буде потпуно јасно куда да се креће ако жели за Београд а куда ако ће на заобилазницу, наводи Окановић.
Улица Кнеза Милоша
Улица Кнеза Милоша је једна од комплекснијих и најпрометнијих у Београду. Она има пет саобраћајних трака и светлосну сигнализацију која показује да се у једном тренутку за један смер могу користити три траке, а за супротан две, или обрнуто.
Људе збуњује то што сигнализацију за слободну траку бркају за семафором, па се дешавало да се неко убаци из супротног правца директно на вас.
"Рекао бих да је ситуација у Кнеза Милоша боља него што је била раније. Интензитет светла на изменљивој сигнализацији смањен је тако да семафор долази до изражаја, чиме је аутоматски мања могућност да побркате променљиву сигнализацију и семафор", оцењује Окановић.
Искључење код Хитне помоћи
Окановић каже да је још 2015. поднета пријава за непостојање сигнализације за забрану скретања у супротном смеру за искључење код Хитне помоћи, недалеко од Мостарске петље.
"На овом месту није постојала никаква сигнализација која би возачу саопштавала да је забрањено скретање на рачвању и да ће завршити на ауто-путу, а у међувремену су постављена два саобраћајна знака на коловозу која указују да је забрањен смер", објашњава Окановић.
Он додаје да би требало да постоји и ознака да је обавезно обилажење острва са десне стране, као и ознака на средини коловоза, односно неиспрекидана линија која се протеже од шпица овог острва, па бар пет метара у смеру ка Хитној помоћи.
Осим лоше или недовољне сигнализације, постоје возачи који је не поштују или је не разумеју
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, потписао је налог да се на свим искључењима са ауто-путева поставе додатни саобраћајни знаци упозорења за скретање у погрешном смеру.
"Мислим да је то дефинитивно добар потез јер треба да схватимо да возачку дозволу може да има неко ко нема завршену ни основну школу , или неко ко можда због својих година није на нивоу на коме би требало да буде па може да се догоди да из нехата погреше и крену у погрешном смеру", сматра Окановић.
Директор комитета за безбедност закључује да је добро да имамо такве упечатљиве знаке који ће да вам ставе до знања да не смете да пређете и додаје да се ради о мери "која чак није ни скупа, а која ће остварити свој циљ ако спаси макар један живот".
Посетимо, пре неколико дана је трагично настрадао човек који је на ауто-путу "Милош Велики" возио у супротном смеру, док је наредног дана то исто урадио још један возач.