Потрошачи у Србији до краја године могу да рачунају да ће у радњама наћи макар један артикал из 20 категорија основних производа који ће трговци продавати са минималном зарадом, а у неким случајевима и без ње.
После неколико земаља из региона и у Србији је заживео договор државе са малопродајама. Министар трговине Србије Томислав Момировић за "Новости" појашњава како је замишљена акција "Боља цена" и ко све у њој учествује.
"Имаћемо константну акцију која подразумева да ће минимум један производ из сваке од ових категорија имати 'Бољу цену - цену за народ'. Такође, малопродавци ће моћи да, у складу са политиком конкуренције, изаберу и више од једног артикла унутар категорије, као и да акцији прикључе и друге производе у складу са својом пословном политиком", објашњава министар.
Како додаје, у сарадњи са продавцима на мало на састанку је идентификовано 20 категорија производа као категорије у којима постоји потреба да трговци направе додатни напор како би омогућили боље цене за народ. У тих 20 категорија производа од 12. септембра па све до 31. децембра 2023. године биће на снази константна акција.
"Трговци ће се у значајној мери одрећи својих маржи, неки од њих ће пословати са нула одсто зараде, а на неким артиклима како би их учинили додатно повољним за грађане, пословаће и са негативном маржом. Тако ће мотивисати и произвођаче да се значајно укључе и подрже акцију", објашњава Момировић.
Производи у продавницама биће јасно означени знаком "Боља цена" како би потрошачима било лакше да их нађу на полици и купе.
"Сви овде трпе, од државе до трговаца, али је најважније да тај притисак што мање осете грађани. Видимо да су највеће компаније, трговински ланци, узели учешће у овој важној акцији за наш народ. Сви су показали једну завидну дозу одговорности и жељу да испунимо основни циљ акције 'Боље цене', а то је да цене ових производа буду најниже или међу две најниже у тој категорији у Европи. Министарство ће пратити аналитику на недељном нивоу", наводи министар трговине.
За сада је акција "Боља цена" позиционирана на око 20 категорија производа. Да ли ће се број категорија повећавати, биће одлучено након протока времена и праћења.
"Држава је ту да створи фер услове на тржишту и ми смо у последњих десет година успели да омогућимо да у трговини имамо константан раст конкуренције, а управо та конкуренција може гарантовати боље цене за наше грађане. Берлински зид је пао пре скоро 40 година и ми морамо да стварамо модерну економију и друштво у коме расте стандард. Популизам је најопаснији у економији", реко је министар за "Новости".