Додатни часови физичког: Циљ подстицање активности код деце

Нови пројекат који је стартовао у 95 образовних установа, подразумева да ученици у основној школи имају часове физичког пет пута, а у средњој четири пута недељно

Иако поједине школе у Србији немају ни салу за физичко, а појединим недостају чак и наставници, око 5.000 ученика 194 одељења 95 основних и средњих школа широм земље имају обавезу да похађају додатне часове физичког васпитања почев од 1. септембра.

У питању је пројекат увођења додатних часова фискултуре, који за циљ има подстицање физичке активности код деце, која су деценијама лошијег физичког стања и здравља, гојазна, са различитим деформитетима, равним табанима и кривом кичмом.

Према плану ученици и основној школи имају часове физичког пет пута, а у средњој четири пута недељно, а како РТС преноси, у току је анализа првих резултата.

Обављаће се два пута годишње, како би се што боље сагледали ефекти нових здравих навика.

"Свакако да смо врло задовољни што смо успешним припремама које су помогле колеге из свих Завода за јавно здравље, домова здравља припремили све тимове који ће бити на располагању у 76 домова здравља. У тиму ће бити лекар и медицинска сестра, а задатак је да оду у школу, обаве лекарски преглед с тим што ће се лабораторијски преглед радити у домовима здравља", рекла је Јелена Јанковић из Министарства здравља.

План је да од следеће године додатну физичку активност у школама имају сви ђаци, али пре тога је потребно превазићи бројне изазове. 

Радна група за развој пројекта одлучила је да ангажује и додатно информише родитеље на којима је да подстичу децу да се баве спортом. Први јавни родитељски састанак заказан је за 13. октобар у Новом Саду, а будући ће се одвијати на 84 локације.

"Циљ је да се промовише значај и вредност наставе физичког, физичких активности у оном најсензибилнијем узрасту од 7 до 12 година, такође значај континуираних лекарских прегледа", навела је Татјана Медвед, председница пододбора за спорт Народне скупштине.

Струка каже да се инсистира на моторичкој активности деце која би унапредила све садржаје организма - когнитивне и мотивационе и решила и горуће проблеме постуралног статуса јачањем мишићне компоненте.

"Промене би биле не у техничком смислу како изводимо неки ударац или сервис у одбојци, него би се видело у држању тела и ставовима ученика", истакао је Милан Стошић из Српског савеза професора физичког васпитања и спорта.