Према проценама Кинеског међународног сајма увоза, национални павиљон Србије до сада је посетило око 50.000 људи и спада у најпосећеније.
У Шангају на два паралелна сајма – Кинеском међународном сајму увоза и Међународном сајму вина "Провајн" - Србију представља 35 компанија, које су у претходних пет дана оствариле више стотина састанака.
Помоћник Генералног секретара Владе Србије Данијел Николић очекује да ће Кинески међународни сајам увоза и сајам вина у Шангају бити плодоносни.
"Ово је круна посете председника Србије Александра Вучића и премијерке Ане Брнабић Кини и доказ да су се наши одлични односи са том земљом изместили у реалан живот", рекао је Николић.
Следећа фаза јесте да се, како је рекао, врати и повећа број туриста у односу на 2019.годину која је била одлична по броју посетилаца из Кине.
"Велика је заинтересованост свих посетилаца и врло су одушевљени када чују да постоје директне линије, као и да ће Шангај и Гван Џо бити повезани са Београдом", рекао је Николић.
А са националног павиљона Србије, у оквиру Кинеског сајма увоза, шири се мирис хлеба и ајвара, јавља Танјугов извештач.
Да се Кинезима посебно допао српски хлеб јасно је када се погледа ред испред павиљона Србије у коме чекају да испробају њима мало познато пшенично брашно.
Томе сведочи и јуниор шеф клуба Александар Илић који све то припрема.
"Веома су заинтересовани јер је то за њих нешто ново. Пшенично брашно код њих није заступљено, одушевљени су поготово, у комбинацији са нашим ајваром. Интересује их и процес припремања хлеба, а посебно воле пикантан ајвар", рекао је Илић за Танјуг.
Помоћник Генералног секретара Владе Србије није изненађен реакцијом Кинеза, а то и јесте била намера Србије – да се представи са оним што је занимљиво за кинеско тржиште.
"Мирис хлеба их је потпуно очарао јер хлеб није нешто што је својствено кинеском народу, јер углавном једу пиринач. Потрудили смо се да донесемо укусе како хлеба, тако чварака, ајвара, сухомеснатих производа из Србије. То је оно што је изазвала највећу реакцију кинеских посетилаца националног штанда и врло су били заинтересовани да пробају нашу ракију и наше вино", рекао је Николић.
На питање посетилаца сајма где све то може да се купи, представници српске државе су их упућивали на економски павиљон где се представљају српски привредници.
"За ових пет дана наше компаније су оствариле више стотина састанака. Мислим да овако заједнички наступ где држава прикаже најбоље шта има од културног наслеђа и оно најбоље што има у смислу производа по којима смо познати, је добитна комбинација за Србију на међународном сајмовима", објашњава Николић.
На економском павиљону је и директор "Аевум Пет Кере-а" Душан Јовановић, који је за Танјуг оценио да је сајам у Шангају превазишао њихова очекивања.
"Ово је класичан Б2Б сајам. Ниједан састанак није био бесмислен. Суштина је да идемо убрзано са усаглашавањем сертификата са Кином и након потписивања Споразума о слободној трговини могућности су невероватне", рекао је Јовановић.
Како каже, сходно позицији Србије у свету, извози се на тржиште ЕУ, Евроазијске федерације, а њима је, додаје тренутно главно тржиште Русија.
"Сматрамо да је подједнако велико и важно и кинеско тржиште", рекао је Јовановић.
У близини Националног павиљона Србије је и павиљон Кине, а на њиховом штанду као важан пројекат који су Кинези реализовали приказан је и мост који је постао симбол пријатељства Србије и Кине - Земун-Борча, који је у Београду изградила кинеска компанија у оквиру иницијативе Појас и пут.
Србија је, иначе, почасни гост на 6. Кинеском међународном сајму увоза у Шангају.