Новинари и сниматељи имали су прилику да лете новим транспортним авионом Војске Србије Ц-295. На својеврсном промотивном лету авион се није пењао преко 1.500 метара висине, како би поглед био што бољи за снимање, а репортери су могли да виде рад у кокпиту крцатом најсавременијом електроником.
Како се додаје, Војска Србије добила је и други Ц-295 чиме је додатно ојачано и модернизовано Ратно ваздухопловство и противваздухопловна одбрана Војске Србије. Уз стари добри "ан-26" то су сада респектабилни капацитети војне транспортне авијације.
Ваздухоплови су производ "Ербаса", односно шпанске подружнице овог концерна, фабрике "Каза". Пилоти и техничко особље су тамо и завршили обуку, а шпански пилоти су и даље са српским колегама које преузимају нове авионе.
Транспортни авион Ц-295, кога по матичној фабрици популарно зову "каза", може да превезе 70 војника или 48 падобранаца, у санитетској варијанти 24 рањеника и седам чланова медицинског особља, а у путничкој конфигурацији 50 људи или њих 30 у ВИП верзији.
Када је реч о класичним транспортним задацима, може да понесе пет стандардних палета или осам контејнера типа А22.
Оно што је посебно занимљиво јесте та модуларност, прилагођавање различитим задацима, седишта се могу извадити да би се створио простор за терет или кревети за рањенике.
Седишта су попут оних у турбопропелерским путничким авионима, а у ВИП варијанти су удобнија уз могућност монтирања столова између њих.
Новинари су били у прилици и да виде како изгледа припрема за летење у брифинг сали 204. ваздухопловне бригаде која обједињује све јединице на аеродрому. У фронталном делу сале налази се велики екран на коме су пилоти и друго особље анализирали метеоролошке прилике уочи полетања, о чему их је путем собног разгласа обавештавала дежурна метеоролошкиња.