Од оптужби за крађу протеста који су на самом почетку били грађански, а не политички, коалиција "Србија против насиља", чији су носиоци Мариника Тепић и Мирослав Алексић, стигла је сада, у јеку изборне кампање – и до оптужби за крађу визуелног идентитета.
Твитер јавност, па и музеј "Дом Јеврема Грујића" изненадили су се тиме што се илустрација са плаката за прошлогодишњу изложбу "Великанке српске културе", ничим изазвана, додуше у мало измењеној варијанти, појавила као лого на промотивним видео-снимцима и билбордима, па и промотивним аутобусима "Србије против насиља".
"Изненађена сам великом сличношћу логоа те коалиције са логом наше платформе 'Великанке српске културе' чији је један део била изложба одржана од 2021. до 2022. Аутори платформе су Дом Јеврема Грујића и Канцеларија за културну дипломатију, а креатори визуелног идентитета платформе смо дизајнер Славиша Савић и ја", указује директорка музеја "Дом Јеврема Грујића" Бранислава Цонић, која додаје да њихов правни тим истражује да ли је Савић имао право да дизајн адаптира и уступи некоме другом.
Графички дизајнер Славиша Савић, доцент на Факултету примењених уметности у Београду, целу "аферу" тумачи као неспоразум. Он је, наиме, потврдио за РТ Балкан да је аутор оба решења, и додао да је "претпостављао да ће неко приметити сличност јер су сад актуелни логотипи за пошту а и избори су на помолу".
Нити је, каже, "Србија против насиља" украла лого, нити је, правда се, он "покрао самог себе", односно плагирао свој ранији рад.
"Изложба 'Великанке српске културе' одржана је пре две године и за
њу сам урадио плакат, јер изложба не може да има лого. За коалицију 'Србија против насиља' сам направио лого, који је инспирисан поменутим решењем и који је модификован односно промењен да није у питању женско лице и да се уклопи у типографију, тако да цео облик Србије није заступљен. Немам намеру да се правдам. Урадио сам нешто што је уобичајена пракса код графичких дизајнера, у питању је мој стил у којем сам инспирисан географијом, и многи моји радови управо имају тај препознатљив призвук", указује наш саговорник.
Цртеж се у кампањи, тврди Савић, користи у нешто измењеној верзији.
Није шија него врат: уместо прљаво розе боје, граница којима је држава уоквирена ова политичка опција искористила је јарко црвену боју, док је тамно љубичасту позадину плаката заменила плавом.
Натпис "Великанке српске културе" који у илустрацији за изложбу дискретно стоји "преко" западног дела земље, "Србија против насиља" заменила је називом ове политичке опције у крупнијем фонту и то баш у позицији због које су твитераши одмах закључили да је "Србија против насиља" приказала мапу Србије без Космета.
"Ова про-НАТО опозиција 'ладно украла лого музеја Дом Јеврема Грујића. Приде, одсекли су КиМ што можда нешто и говори", упозорио је твитераш који се представља као Ђорђе Стаменковић Мачак.
"Има ли бар једна ствар коју раде поштено", чудио се корисник налога Новосадске вести.
Ујдурми су се брзо прикључили и политички ривали ове коалиције, па је тако др Бранислав Несторовић, један од кандидата на изборима и носилац листе "Ми - глас из народа", то кратко прокоментарисао реченицом: "Једном лопов увек лопов".
Посланик Српске напредне странке Миленко Јованов рекао је да је то "хит".
"Половину логоа украли, а другу половину прекрили називом листе који је такође украден...", навео је члан председништва СНС-а, алудирајући на то да је коалиција "позајмила" не само протест, већ и назив протеста насталог након масовних убистава у Србији.
Савић, међутим наводи да свако има право на своје мишљење, али да су речи попут украо прејаке и олако изговорене.
"Ако је већ тема злоупотреба, онда је по мени много већа крађа или злоупотреба слогана владајуће странке од покојног премијера 'Србија не сме да стане'
и то од човека који је изјавио да се два пута напио у животу, када је Звезда победила у Барију и други пут када је убијен премијер његове земље", истиче наш саговорник.
Он додаје и да је лого за коалицију урадио бесплатно. Да ли је истом приликом могао и да буде оригиналнији, друго је питање...