Градском саобраћајном предузећу (ГСП) Београд недостаје око 500 возача, јер се странци који су ангажовани као возачи не сналазе добро у тој улози због непознавања језика и градских улица, навео је председник синдиката "Правда" Зоран Стефановић.
Када је ово градско предузеће у питању, и недавни случајеви запаљеног и преполовљеног возила, председник Привременог органа Београда Александар Шапић каже да је посреди - диверзија.
"Треба сачекати да се заврши истрага, али је превелика случајност да се то деси за две недеље", навео је он и додао да ГСП очекују велике промене.
Поред првих информативних табли на којима пише кад на стајалишту наилази аутобус, у плану је да за две године свака станица има такву таблу и надстрешницу, као у центру града, а док не проради београдски метро, Београђане ће превозити нови аутобуси и трамваји.
Стефановић је, међутим, после потписивања споразума о побољшању градског превоза са представницима листе Национално окупљање, казао да је тренутно у ГСП запослено око 2.800 возача, а да је потребно 3.300 како би јавни превоз добро функционисао.
Стефановић је упозорио да је безбедност путника у градском превозу угрожена јер су возачи ГСП "исцрпљени" због продужења радне недеље.
"Раније смо радили пет дана недељно, а сада шест. Људи су уморни. Зато се дешавају незгоде", навео је Стефановић.
Председник синдиката "Правда" оценио је да радницима ГСП треба "вратити оно шта им је отето 2014. године".
"Нама је неправедно смањен коефицијент за обрачун плате и ми сада примамо између 40.000 и 50.000 динара мање него што би примали да није било те промене", казао је он.
Оценио је да су аутобуси из Турске, које је Град Београд купио у претходном периоду, "веома неквалитетни иако су нови" и додао да се приликом куповине возила "нико не консултује са возачима".