Вучић: Просечна плата биће 1.000 евра почетком 2025

Фрушкогорски коридор вредан је 606 милиона евра, планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру, дужине 47,7 километара

У мају или јуну 2025. године просечна плата биће 1000 евра, рекао је председник Србије Александар Вучић током обиласка радова на излазном порталу тунела "Иришки венац" у оквиру пројекта Нови Сад – Рума, најзахтевнијег дела Фрушкогорског коридора.

Он је нагласио да ћемо за тачно две и по године имати свих 47,7 километара завршено.

"Мислим да никада није било толико мостова да се гради у Новом Саду. Догодине ћемо морати да крећемо у пројектовање проширења пута Београд - Нови Сад. По први пут после много деценија да Војводина, север Србије, добија највише саобраћајница. Сада ћемо да појачамо паре за Ириг. Много тога још морамо овде да урадимо", обећао је Вучић на почетку обраћања присутним новинарима.

Вучић је приметио да имамо све више возила. "Људи то невољно признају, стандард је све већи па имају по више аутомобила. Али и међународни саобраћај је све већи", назначио је.

Плате, пензије, минималац

Инфлација је спуштена на 3 посто, а дефицит ће бити још снижен, додао је председник.

"Минималац је скочио за 17,8 одсто, са 40.000 на 47.300 динара, повећање пензија у јануару није последње у овој години, биће још повећања и плата и пензија ако стопа раста буде 3,5 одсто", рекао је шеф државе и додао да је минилмалцу 260.000 људи, али да се тај број смањује.

Према његовим речима, биће још пораста ако одржимо стопу раста коју предвиђају ММФ и Влада.

"Они предвиђају 3,5 одсто стопу раста, ако тако буде немамо проблема за повећање, што ће људи да осете када се инфлација спусти на 3 одсто", рекао је Вучић.

Најавио је да ускоро једна велика компанија стиже у Лесковац, што ће бити изванредан подстрек за висококвалитетне технолошке инвестиције.

Србија је , по питању фертилитета, најбоља у региону први пут у историји, оценио је шеф државе.

Он је, на питање да ли се у Србији очекује демографски бум, рекао да је тренутно стопа фертилитета 1,63, али да мора да се подиже на 1,75 ако желимо да Србија опстане.

"Коме све ово остављамо, ако немамо децу. То је молба за све. Осим што себи живот чине лепшим, грађани тако помажу својој држави", рекао је Вучић.

Он је рекао и да ће морати још да се види како да се награде мајке са четворо деце.

О изборима и западним уплитањима

Он је додао да је спреман да "обучи политичке противнике, јер је важно да Србија добије праву и мало динамичнију утакмицу за четири године".

"Ускоро РИК констатује (резултате) у складу са законом, па идемо на формирање Народне скупштине, после тога на консултације око формирања Владе", рекао је Вучић.

"1. децембар 2026. године је циљ да се заврше пројекти вредни до 15 милијарди евра, а онда је 2027. година за изборе на свим нивоима", рекао је.

Вучић је рекао да га баш брига шта пишу страни медији и шта мисле стране владе, те да га занима само мишљење грађана Србије.

Он је на питање новинара о писању немачких медија да Србији треба другачија опозиција, додао да га брига ко споља жели другачију власт и опозицију у Србији.

"Баш ме брига, нека они размишљају, мене занимају грађани Србије. Баш ме брига шта кажу страни медији и владе, нека се они баве собом, а многи од њих имају више проблема него ми. Каква ће бити власт то се питају грађани Србије", рекао је Вучић.

Он је додао и да се нада да ће се наша опозиција научити памети једног дана.

О будућем најдужем тунелу кроз Србију

Ове године завршено саобраћајница у вредности од две милијарде евра, 167 километара аутопутева и брзих саобраћајница тек треба да се заврши у овој години, а у току је изградња 642 километара, истакао је.

Фрушкогорски коридор вредан је 606 милиона евра, планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру, дужине је 47,7 километара.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктур Горан Весић рекао је да ће према предвиђеној динамици, радови бити готови до 2026. године.

Пошто се састоји из две цеви, то значи да ће кинеска компанија ЦРБЦ, која је ангажована на овом пројекту, укупно избушити седам километара тунела кроз Фрушку гору.

Изградња тунела званично је почела 1. маја 2021.године и радници ЦРБЦ скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би у јесен 2022. почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.

Према идејном пројекту који је урадио Институт за путеве 2016, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне траке по смеру.

Ту су и безбедносне нише на сваких 150 метара и пролази за пешаке на сваких 290 метара кроз које ће моћи да се прође у случају пожара, саобраћајних несрећа и других непредвиђених ситуација.

За возила и камионе планира се изградња два везна тунела кроз које ће моћи да прођу ако остану у квару, а све је пројектовано у сагласности са немачким стандардом безбедности РАПТ.

Предвиђена је и изградња контролног центра који ће надгледати саобраћај у тунелу испод Иришког венца, али и у 350 метара другом тунелу Ширине, који ће се налазити изнад Текија у Петроварадину.

Систем за надзор би требало да прати и ниво загађења.