Свака шеста старија особа била је жртва неке врсте преваре, најчешће финансијске, а тек свака 24. особа то пријави надлежима, кажу у Удружењу "Амити".
Ако вам ових дана неко покуца на врата и понуди вам на поклон скупо посуђе, сетите се да нема бесплатног ручка. И буквално. Према наводима са друштвених мрежа већ данима непознати мушкарац обилази београдска насеља и пензионерима нуди поклон, а заузврат тражи ситни знак пажње, понеки златни прстен, ланчић или евро.
"Преко Фејсбука продају капи за снижавање крвног притиска. Јави вам се, оставите број и пошаљу вам капи. Ја сам то купио, платио сам 3.600 динара и сад их држим у кући за украс. Немају ни упутство, ни рок употребе, нити имају декларацију о произвођачу. Немају ни фискални рачун. Они то шаљу брзом поштом, има телефон пошиљаоца, али када зовете не можете никога добити", наводи Слободан Покрајац.
Од врата до врата пензионерима најчешће нуде ортопедска помагала, масажере, кућне апарате, постељину.
"Или се представљају да су радници неких компанија, или радници банке, па онда хоће да им понуде разноразне аранжмане. Отуда ми стално говоримо и препоручујемо грађанима да не пуштају никога ко звони на врата, да погледају кроз шпијунку ко је и да пуштају само људе које очекују, који су се најавили да долазе", каже Надежда Сатарић из Удружења "Амити".
Јован Ристић из Удружења потрошача "Ефектива" каже за РТС да је по закону сваки трговац дужан да остави три документа купцу.
"Морају да оставе уговор или исправу уговора, то је нека поруџбеница, затим обавештење о свим правима потрошача и формулар за одустајање од уговора, значи да имате рок од 14 дана да одустанете од такве куповине", наводи Јован Ристић из Удружења потрошача "Ефектива".
Он напомиње да се у супротном, треба обратити тржишној инспекцији. Уколико установите да је реч о нелегалном продавцу, обавестите полицију, објашњавају у Удружењу потрошача.