Осмаци опет кикснули на пробној матури: У дневницима јака четворка, пола теста неурађено

Просечна оцена из српског језика је 4,2 што би значило да се очекује да ученици имају минимум 16 тачних одговора, али резултати су далеко испод тога

Ученици основних школа који су крајем прошле недеље полагали пробни тест из мале матуре, показали су неозбиљност и пад знања, односно оцене коју би добили да су озбиљно схватили питања.

Наиме, нешто више од половине питања на тестовима из српског, математике и изборног предмета је урађена тачно, па просветари упозоравају да ђаци који у дневнику имају просечну оцену 4,2 из српског језика, на малој матури освојили су једва тројку.

Никола Топаловић, помоћник директора ОШ "Павле Савић" у Миријеву, рекао је да ће следеће недеље имати коначне резултате и анализу, али да је чињеница да су ђаци незаинтересовани.

"Чим је речено да могу да предају тест, они који су завршили су похрлили, а да нису још једном прочитали и проверили шта су написали. Следеће недеље тестови се враћају предметним наставницима како би урадили своју анализу и знали како да поступају у даљем раду. За српски језик ђаци су рекли да је био лак, математика осредња, а што се тиче неких изборних предмета, било је питања из области које нису прешли", открива он за "Курир".

Директор ОШ "Никола Тесла" у Раковици Станислав Стевуљић наглашава да се осмаци из године у годину воде тиме да ће им завршни испит бити лакши ако лоше ураде пробни тест.

"Ту њихову теорију не можемо да им избацимо из главе. Откад је пробни испит уведен, он служи наставницима да виде које области треба да поправе до завршног испита. Међутим, они неозбиљно приступају свему и обмањују наставнике, јер онда не можемо да знамо да ли је то њихово право знање, односно незнање. Резултати су код нас слични као прошле године, на свим тестовима има у просеку од 50 до 60 одсто тачних одговора, дакле све су урадили половично", наводи он.

Додаје да у једном одељењу скоро нико није урадио осми, девети и 20. задатак из српског језика.

Задаци:

8. У наведеној реченици употребљена је именица која у свом основном облику гласи одлазак, а у реченици се јавља у облику одласка. Упореди та два облика и напиши које су гласовне промене извршене у подвученој речи.

"Вероватно су мислиле да патим због одласка од куће и нису хтеле да ми сметају" - (непостојано А, једначење сугласника по звучности).

9. Одреди врсту подвучене зависне реченице:

Сада не бих гледао ову рајску сцену цветања бресака на обалама Делавера да није било моје мајке. (Условна / кондиционална / погодбена реченица).

20. Прочитај народну епску песму "Стари Вујадин", па одговори на захтев. Док читаш, уочавај особине главног јунака и уметничке одлике песме. Обој кружиће испред уметничких одлика и тумачења која се односе на народну епску песму "Стари Вујадин".

- Мотив клетве коју девојка изговара на почетку песме најављује важност догађаја који следе.

- Лик Старог Вујадина обликован је тако што је јасно окарактерисан његов морални лик.

- Стални епитети у овој народној песми у функцији су остваривања поетичности стила.