Србији недостаје скоро 35.000 људи за воланом аутобуса и камиона, а чак ни плата од 3.500 евра није довољна да се квалификовани возачи јаве за посао, рекао је саобраћајни инжењер и директор пословног удружења Друмског саобраћаја "Србијатранспорт Београд" Горан Алексић за РТС.
Он открива да су подаци о мањку од 20.000 возача, којим се најчешће барата, из 2019. године, а да се од тада ситуација додатно погоршала.
"Значајно је смањен прилив нових возача, тако да је ван средњих школа дошло, кроз стручну професионалну компетенцију, негде око хиљаду нових возача, а требало је око 15.000, 16.000", рекао је Алексић и додао да се губици радне снаге надокнађују из иностранства, на пример из Индије.
Наглашава да и ту постоје ограничења.
"Возачи који долазе из иностранства могу да раде само у унутрашњем транспорту. Тешко да ћемо ми из домаћих ресурса њих заменити. Значи, њихова обука у наредном периоду је један од важних сегмената, они су наша будућност", признаје саговорник РТС.
Каже да имамо 170.000 лиценцираних возача, а од тог броја више од 50.000 старије је од 55 година, док је само 15.000 млађих од 30 година.
"Тек у наредном периоду се припрема још већи јаз", упозорава Алексић и као један од разлога за недовољан број нових возача наводи демографску ситуацију у Србији.
"Мање је оних који се школују за то занимање, a, с друге стране, дошло је до већег обима раста привреде и већих захтева за превозом. Број домаћих извозно-увозних декларација од 2015. године до данас у међународном превозу порастао је за више од 56 одсто, а када је транзит у питању и за више од 86 одсто", указао је Алексић.