Првака у "Рибникару" ни за два одељења: Шта кажу надлежни?
У септембру ће у Основну школу "Владислав Рибникар" кренути знатно мање првака, него што је био случај пре мајске трагедије. За сада их је уписано 40, а то је за портал РТ Балкан потврдио и члан Већа за образовање градске општине Врачар Драги Лукић, али је додао да ће се све решити, те да ће се радити на томе да се број ђака повећа.
Из Министарства просвете наглашавају да упис у први разред основних школа још није завршен, те да траје до краја августа.
Лукић наглашава да су они рачунали да ће их бити бар 100, али додаје и да је са мање ђака лакши рад.
"Лошије иде упис, родитељима није речено да ће са школом бити све у реду, а они су већ у јануару, фебруару одлучили да упишу децу у неку другу школу. Али радићемо на томе да повећамо број ђака и да људи не остану без посла", рекао је наш саговорник.
Истиче да школа и даље наставља са радом и најављује да ће бити расписан један већи конкурс да се "реши цела та амбијентална целина, између улица Краља Милутина и Светозара Марковића и како ће школа изгледати".
Признаје да су превидели упис првака и каже да је са свим тим требало да се почне раније, како би се родитељи ипак одлучили да децу упишу у ту школу.
"У фебруару, марту требало је да се пише више саопштења, да родитељи схвате да ће све бити у реду и онда је по природи смањен упис, али урадићемо то, неће нико остати без посла", истиче он.
Како наглашава, када се направи пројекат, када се крене у реализацију, када људи виде како ће школа изгледати и када знају који кадар ради ту, желеће да упишу децу у "Рибникар".
"Кренућемо сада то да решавамо на вишем нивоу, то су преузели сада и држава и влада и Министарство.", нагласио је.
Школа ради на промоцији
Из Министарства кажу да школа ради на својој промоцији, кроз различите видове.
"Свака школа има развојни план. Развојни план установе јесте стратешки план развоја установе који садржи приоритете у остваривању образовно-васпитног рада, план и носиоце активности, критеријуме и мерила за вредновање планираних активности и друга питања од значаја за развој установе", наводе они у писаном одговору за РТ Балкан.
"Такође, стручни актив за развој школског програма чине представници наставника и стручних сарадника. У установи директор образује различите тимове, међу којима су и Тим за самовредновање, Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе, Тим за професионални развој и друге тимове за остваривање одређеног задатка, програма или пројекта", објаснили су.
Шта се дешава са Меморијалним центром?
Што се Меморијалног центра тиче из Министарства наводе да је радна група до сада одржала девет састанака, а у оквиру ње је мултидисциплинарни тим који ће спровести опсежне консултације и припремити препоруке и предлоге конкретних мера ради успостављања Меморијалног центра, његовог програмског рада, формулисања услова међународног идејног архитектонског конкурса и избора најбољег решења за тај центар.
"Радна група, коју је формирала Влада има задатак да усмерава и усклађује активности на успостављању Меморијалног центра и да у односу на потребе породица жртава злочина и шире заједнице, а на основу спроведеног поступка опсежних консултација, добијених информација и сагледаних околности, сачини препоруку на који начин би требало развијати, неговати и промовисати културу сећања, врлине емпатије, толеранције, међусобног уважавања и дијалога и да, у ту сврху, предложи конкретне мере које би требало предузети поводом успостављања Меморијалног центра и осмишљавања комеморација и програмских садржаја", наглашавају из Министарства просвете.